zondag 7 december 2014

Take away in my day

De ene laatste week voordat we vakantie hebben en naar Uruguay gaan voor de kerst !! 


Maandag

We waren vandaag op weg voor mijn visum en jaaaa in Colombia hebben ze fietspaden hoor.

Nadat we eindelijk mijn visum hadden moesten we eigenlijk nog mijn id maken maar in Colombia moet je daar een officieel papier bij hebben met je bloedgroep want die komt op je id.... En dat waren we vergeten ( en dan heb ik ook nog eens ab- bloedtype wat niet veel voorkomt) maar we gingen dus even bij een kraampje wat eten, check die rij sauzen wat je allemaal bij je eten kon doen.

Ijsje Rocco ??

Ik zei toch dat Rocco zich altijd overal tussen wurmt ... Hierbij het bewijs

Dinsdag

We kregen een super lief en heerlijk pakket van Hanneke en Alfons ( laten we zeggen mijn 2e ouders ;) ) en ooohhh ik moest mij zo inhouden om niet direct aan te vallen , al dat lekkers !!!

Matias had brood gehaald in de ochtend en ik deed het eitje koken en thee maken , goed verdeeld of niet ? ;)

Rocco vond de lege doos prima voor kussen

Ik downloade de kerst delicious ,de recepten zijn toch wel anders als je niet in dezelfde kou / sfeer zit als dat jullie zitten in Nederland , en vooral omdat ik met kerst in Uruguay ben waar het vollop zomer is zijn de recepten nog vreemder ( lekker dat wel!!)
Ik had last van hoofdpijn en lag lekker rustig op de bank tv te kijken en was na wat opruimen in huis bezig met blog recepten schrijven ;)

Geen zorgen mensen voor kerst , Maria en Jezus maken even een tussenstop in Colombia !! ( het valt wel op he hoeveel foto's van Rocco er in mijn dagen zitten haha )

Woensdag 

Ha daar gaan we weer met Rocco en deze foto spreekt voor zich.... Het enige wat echt telt voor Rocco is ..... Juist eten

We waren bij de dermatoloog voor allergie behandeling van Matias en ik zat gezellig te wachten op hem met dit uitzicht.

Eenmaal thuis hadden we fruit etc gehaald en nee niet eens op dinsdag!! We waren druk druk dus was het er bij ingeschoten , zie hier de helft van ons fruit wat er per week doorheen gaat.

We moesten neusdruppels halen voor Rocco tegen kennelhoest als hij naar de kennel gaat. Rocco zit opzich super rustig tijdens 'behandelingen' maar zodra je hem de kans geeft springt hij ook net zo snel van de tafel af om weer naar buiten te gaan.

Tot morgen zonder zorgen

Donderdag

Vandaag moesten we mijn bloed prikken voor mijn Colombiaanse id , want ja hier in Colombia moet er verplicht je bloedgroep op je id... eerst maar even wat eten en zoals je ziet is Rocco druk op zoek naar restjes ( valt het op dat Rocco echt altijd tussen ons in zit ? Dat doet hij helemaal uit zichzelf )

Prik !!! Ik heb bloedgroep ab negatief , wat ik al wist van mijn blinde darm operatie maargoed nu officieel op papier dus

Nadat we eerst een uur in de file stonden om bij de immigratie dienst te komen waren we eindelijk klaar met de aanvraag en vervolgens hebben wij meer dan een half uur gewacht totdat we eindelijk een taxi kregen .... Op geven moment leek het wel the hunger games , mensen die voor je neus je taxi 'afpikte' en taxi's die je negeren tijdens spitsuur .... Er waren heel wat Nederlandse scheldwoorden van mij uitgegaan naar al die mensen die taxi's voor onze neus afpikte enz.

Eenmaal thuis eerst maar een smoothie gemaakt van papaya , watermeloen , banaan en maracuja 👌

En als avond eten bandeja de Paisa , dit is best lekker maar je moet wel met alle pannen op het vuur tegelijk koken en alles goed timen want je hebt : rijst , vlees , bakbananen , ei , bonen ,gefrituurde bakbananen en de hogao saus . Je snapt me al even heen en weer geren met het maken van dit avondmaal ;)

Vrijdag

Sinterklaas vandaag !!! Mijn ouders gingen kaasfonduen met mijn broer en ik zat met ze op Skype , toch een beetje samen op 5 december ;)

De super lekkere excellent chips die Hanneke en Alfons ons hadden gestuurd mochten vandaag ook aangebroken worden vond ik ;)

Een levensechte knuffel

Wij gingen thuis ook kaasfonduen alleen zonder echte pan ( want ja onze kaasfondue pan hebben mijn ouders ;) ) en ik mocht om de 5 minuten de kaas weer opwarmen op het fornuis , Desalniettemin was het lekker genieten 

Zaterdag

Ik plaatste vandaag mijn versie op de Italiaanse tosti van doppio op de blog en voila wat waren mijn ouders aan het eten toevallig ? ( niet de mijne maar die van doppio ;) )

Ik heb deze week al minstens 3 keer Rocco zijn kussen en deken moeten wassen omdat hij telkens had overgeven in z'n bench, ik blijf wassen......

Pepernoten en warme chocomelk , genieten !!

Zondag

Het regende en donderde vandaag, zoals je ziet Rocco loopt al sinds dat hij pup is met de lijn in zijn mond. Ik heb wel eens gehoord dat labradors dat wel meer doen.

Aangezien het buiten zo brrrr weer was gingen we heel burgerlijk op zondag het appartement schoonmaken ( ja samen !!) 

Ook mijn make-up tafel was weer opgeruimd. Kun je zien dat ik een lichtelijke Mac verslaving heb ? ;) ik ben echt een ekstertje met make-up en hou van mooie dingen/ merken , en ohhh mijn lipsticks ...... Ik draag weinig lipstick maar ik moet het altijd hebben als ik een kleur mooi vind!

we gingen samen lopen met Rocco en ik wou wat van de verlichtingen zien hoe de huizen hier verlicht zijn voor kerst 

Een van de vele verlichtte apartamenten

 Het bleek dia de las velitas , we zagen allemaal mensen kaarsjes aansteken buiten en we vroegen aan de security wat het was , nou hierbij dus !! Check vooral later op de dag mijn filmpje van dia de las velitas ( dont expect too much of it ;) ik ben nog aardig verlegen en zodra mensen kijken klap ik dicht en stop ik met filmen haha , plus her filmpje is gewoon gezellig met de iPhone gemaakt !! )


Geen opmerkingen:

Een reactie posten