maandag 29 december 2014

Take away in my days


Maandag ( dit is de eerste week in Uruguay)

Vandaag zou Rocco eigenlijk aankomen in Uruguay maar ivm problemen met avianca had hij meer dan een dag vertraging. De planning was dat we met Rocco naar het vakantie huisje zouden gaan maar dat werd nu dus de eerste dag zonder Rocco.

We gingen maandag avond gelijk naar het strand toe. Hier in Uruguay is het veel te warm en is de zon te sterk om in de middag naar het strand te gaan dus gaat pas iedereen tegen 17:00 naar het strand.

Dinsdag

Matias haalde ( eindelijk) Rocco op die was aangekomen op het vliegveld. Ik was behoorlijk boos want Matias vertelde dat ze Rocco een muilkorf om hadden gedaan , wat dus wilt zeggen dat hij sinds Colombia maandag avond tot aan Iruguay dinsdag ochtend een muilkorf op heeft gehad terwijl hij in een bench reist waar geen muilkorf bij nodig is.

Ik was aan het wachten in het vakantiehuisje en daar kwamen de 2 mannen later nadat Matias klaar was met z'n training in Montevideo.

Werkelijk elke hond in de buurt kwam koekeloeren toen Rocco aankwam bij het huisje. Deze buurhond vond ik wel grappig zo over de muur kijken .

We gingen direct later op de dag naar het strand , lekker rennen voor Rocco en voor ons wat zon

Woensdag

Rocco was kapot de volgende dag van al dat rennen op het strand en hij deed niet eens de moeite om z'n kont goed op de bank te leggen.

Matias ging naar de kapper en ik ging voor het eerst in het buitenland m'n haar verven, looking good no?! Haha op deze manier was mijn haar nog nooit geverfd en ook niet iets wat ik zo weer op zo'n manier zou laten doen want ja !! Auw het is best pijnlijk de plukjes die ze door die kap heen trekken.

Maar ik heb het overleefd hoor ;)

Donderdag

Ik paste op de neefjes van Matias vandaag terwijl Matias moest trainen. Leuke gebeurtenis in de ochtend , toen Matias weg reed wou ik naar binnen lopen met Rocco en ineens uit het niets ging Rocco ervandoor achter Matias aan die al de hoek om was, ik op blote voeten in pyjama erachter aan rennend en stond Rocco verderop tegen de auto op ( gelukkig zag Matias hem)... We gokken dat Rocco een kleine trauma van de reis heeft opgelopen en dacht dat hij werd achter gelaten door Matias.

Omdat het strand te warm was op dit tijdstip ging Franco in de zandbak bij het huisje spelen en wou hij graag een zwembad maken dus hielp ik hem daarbij .

En Rocco ? Die was na z'n avontuurtje van de ochtend rustig aan het sabbelen op z'n kleedje ( z'n konijn is weg sinds hij heeft gevlogen wat flink balen is want z'n konijn is echt Rocco zijn vaste knuffel)

Vrijdag

Het was zo zoooo warm vandaag dat Rocco z'n enige verkoeling onder de bank kon vinden.

34 graden met vollop zon is aardig heet in Uruguay en je wilt echt niet hele tijd in de zon zitten met deze temperaturen 

Ook sinds de afgelopen vlucht van Rocco springt hij direct in de achterbak zodra hij open gaat ook al gaan we niet weg of komt Matias net thuis, en eruit komen weigert Rocco alsof hij denkt nee jullie laten mij echt niet achter

Zaterdag 

Bij mijn schoonouders thuis keken we onze dozen door met onze inboedel en of er nog dingen uit konden, ik nam het spel stap op mee om te spelen. Kent iemand dit spel? Ik speelde dit vaak met mijn moeder.

En hoe grappig mijn schoonouders hebben Nederlandse supermarkt tassen!!



In de avond gingen de dames met z'n allen uiteten in de stad, en de heren gingen samen aan de barbecue.

De asado van de heren.

Wij aten pizza en frietjes. Deze frietjes zijn serieus met ei en bacon en verdwaalde doperwtjes, een soort van patat carbonara ( hoe bedenken ze het ?!!)

Ijs als toetje alhoewel ik vaak liever taartjes heb als toetje ipv ijs smaakte dit wel goed , ik nam bananen split en Lemon pie

Zondag

Zo ga je van 34 graden met zon naar 17 graden met regen brrrr....

Een kop groene cranberry thee voor mij. En de thee komt uit Nederland want pickwick verkopen ze hier niet :(



Ik heb een veel te grote moeder(honden) hart voor dit. Deze puppy zit/ woont tegenover ons vakantie huisje maar elke dag is hij alleen en s'avonds zie ik ook bijna nooit mensen en hij kan niet spelen met andere honden want hij zit vast achter het hek. Ik wou dat ik hem overdag kon lenen zodat hij lekker kon spelen en geknuffeld kon worden.


Franco was met Valentina aan het discussiƫren wie waar Rocco mocht aaien. Hij vond dat hij het hoofd mocht aaien en Valentina de achterkant.

Cheeeese* Rocco vind het allemaal best dat gehang en geknuffel om hem heen.

Ik blijf schrijven naar avianca over problemen met Rocco zijn reis, ik heb nog nooit zulke slechte ervaring gehad sinds we met Rocco vliegen en echt de meest slechte niet vriendelijke klanten service heeft avianca. Tot de dag van vandaag hebben we geen duidelijkheid of what so ever gekregen over de problemen en de vertraging bij rocco zijn reis en is ook z'n konijn verdwenen en hebben ze zijn kussen in de bench niet geaccepteerd. Zo balen dit soort dingen

Jullie zien/zagen de foto's van de eerste week vakantie dus er zit een week ruimte  tussen in , ik blijf foto's maken en ze uploaden zodra het kan ! 
anyway till next time !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten