zondag 28 december 2014

Van pizza naar Pasta.

Zo leuk als je besluit pizza te maken inclusief eigen gemaakte bodem&saus ( zoals ik altijd doe als we pizza eten). Vervolgens heb je je deeg staan te rijzen en doe je de tomaatjes in de oven om straks als gedroogde tomaatjes op de pizza te doen , kijk je een uur later merk je ineens dat de oven het niet meer doet!! ja echt he-le-maal kapot , aan knopjes draaien , aan en uit doen niks werkte meer. K¨T !!
De oven deed het al niet toen wij hier net woonde en was na een maand gemaakt en nu is die dus weer stuk. Daar zat ik dan met al rijzend deeg en gesneden tomaatjes.... en nu?



Met het deeg besloot ik nu niks mee te doen , niet dat ik er ook veel mee kon doen zonder de oven maar ik besloot het (proberen) in te vriezen.
De tomaatjes vond ik zonde om niks mee te doen nadat ik ze al netjes had gesneden en besprenkeld met olijfolie,tijm en suiker.
Door een beetje fantasie en een recept dat ik wel vaker heb gemaakt die er op lijkt qua ingrediĆ«nten kwam ik op Pasta met tomaten geitenkaas saus en guess what. Het smaakte nog best lekker voor zo even iets snels bedenken!
Dus hierbij het recept:

Ingredienten 

  • Spaghetti
  • heel bakje cherry tomaten ( doormidden gesneden)
  • geitenkaas
  • 3 teentjes Knoflook
  • sjalotje
  • tijm
  • Olijfolie
  • Parmaham

Zet een pan op het vuur gevuld met water en flink wat zout voor de pasta.

Doe in een klein pannetje een laag( dus geen laagje dat verdwijnt met het koken maar echt een lekkere laag) olijfolie en snijd de knoflook in hele dunne plakjes en het sjalotje fijn en laat dit op zacht vuur hierin bakken. Let op !! laat de knoflook en sjalotje niet bruin worden anders word het bitter !!
Je zorgt er nu voor dat de olie een lekkere smaak krijgt.

Voeg nu bij de knoflook olie de gesneden tomaten toe met tijm , snufje suiker, zout, peper en tijm.
Door dit zachtjes te laten bakken/koken zorg je ervoor dat de vocht van de tomaten een soort saus word met de olie van de knoflook

Voeg de pasta toe zodra je water kookt.

Zodra je tomaten zo fijn gerimpeld zijn voeg je geitenkaas toe en laat je dit smelten. Ik heb een half geitenkaasje toegevoegd ( erg ben ik he met ml , grammen etc . ik doe altijd op gevoel en proeven haha!)
Laat dit zachtjes pruttelen.

Giet je pasta af en meng je saus door de pasta heen.
Voeg gesneden parmaham toe en ready to serve !!

wat lekker is om erbij te doen is licht geroosterde pijnboompitjes en rucola.


Sorry !! een foto gemaakt met de telefoon ,
 de batterij van de camera was opperdepop.

1 opmerking: