donderdag 16 april 2015

#1 Ik hou van Holland

Ik mis mijn Nederland en besef me hoeveel ik van 'mijn' Nederland hou. En weetje? Ik hou ook van de Nederlandse regen en het grauwe weer waar we zo vaak over kunnen zeuren. 
Ik denk dat ondanks ons gezeur er zoveel meer leuke dingen zijn aan ons Nederland, kijk mee naar wat ik bedoel.

Ik hou van Holland omdat het nergens anders zo lekker ruikt als het heeft geregend, en ondanks dat we altijd over het weer kunnen zeuren is er niks fijner dan binnen zitten terwijl de regen tegen je raam aantikt. Of als je nat geregend bent wat minder fijn is dat geef ik toe maar dan je schoenen uit te schoppen, dikke Hema pyjama broek aan en je meest mooie sloffen aan en op de bank te gaan zitten onder je IKEA dekentje met GTST aan ( en vooral dan zeuren over het weer ;) )



Ik hou van Holland omdat iedereen op de fiets gaat vanaf kinds af aan. 1 kind op de fiets naast de moeder en de andere voorop of achterop in een zitje of zelfs 2 kinderen op de fiets bij mama! Ik sjeesde als klein meisje al naast mijn moeder op mijn fietsje naar school en ik was ook meer dan trots toen ik eindelijk alleen naar school mocht fietsen.


Ik hou van Holland omdat wij altijd wel een reden vinden om een feestje te maken in de stad. Huldiging van ons nationale team die 'maar' tweede op het WK is geworden, festivals met bevrijdingsdag, de verjaardag van de koning. Noem het allemaal maar op , het leven is een feestje, en daar doen wij gretig aan mee! En dan vooral niet te vergeten hoe enthousiast heel Nederland is met de dresscode voor het festijn. Oranje boven!


Ik hou van Holland omdat je overal bittergarnituur kan bestellen zelfs in de meest luxe restaurants. 'Gooi'er wat mosterd naast en nog wat blokjes kaas en het is helemaal compleet. We mogen dan wel multicultureel doen met onze tapas en sushi restaurants maar kom op mensen er gaat toch niks boven een avondje borrelen met onze eigen bittergarnituur

Waarom hou jij van Holland? Be tuned voor een volgende keer want ondanks dat wij als Nederlanders zo ontzettend kunnen klagen zijn er zo ontzettend meer redenen waarom we eigenlijk van Nederland houden en die vertel ik je graag de volgende keren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten