zondag 12 april 2015

Take away in my days

Een iets wat bijzondere take away in my days omdat van zaterdag op zondag vloog mijn (onze) lieve Rocco vanuit Uruguay vanuit Matias zijn ouders huis naar mijn ouders in Nederland toe.
Ik vond het zelf ontzettend spannend omdat het de eerste keer was dat Rocco zo´n eind alleen zou vliegen en omdat hij sinds on vertrek bijna 2 jaar geleden weer in Nederland zou zijn, het land waar die geboren is en waar er heeeeeel veel honden vriendjes wonen van hem. Ik vond het zo spannend en volgens mij sliep ik daardoor ook de hele week minder goed, in ieder geval kijk je mee?!

Maandag

Maandag ochtend, we gingen op weg naar het ministerie om mijn visum te laten verlengen of nou ja ik moest hem nog aan te vragen.

Matias deed het praatje natuurlijk voor mij en ondertussen zat ik te wachten, ik moest lachen om de poster die aan de muur hing want het zei dat immigranten ook een deel van het land zijn. En ik kreeg net te horen dat ons geregistreerd partnerschap niet erkend werd... zucht


Dinsdag

Op de app kreeg ik deze foto door van dit spelletje en ik ben hem ook gaan spelen, het spelletje heet AA en ik snap nu waarom die aa heet.... het doel van dit spelletje is de nummers er tussen te schieten zeg maar en nee het hoeft niet op volgorde maar het ´rad´ draait wel bepaalde kanten op of op bepaalde snelheid... ik heb heel erg vaak AAAhhhhh geroepen bij dit spelletje


Lekkere donkere blurry foto, wij gingen namelijk naar fast and the furious !! 3D dat wel want er was niet anders.


Ik waagde het zonder bril in het begin en zo zag het eruit... Ik vond de film echt amaaaazing, maar dat kwam ook grotendeels door alles wat er buiten de film om was gebeurd vanwege Paul Walker. En toen bij het einde ( ik wist het einde al) ik het muziekje hoorde kreeg ik de brok al in m´n keel... Snik ik ben echt een jankerd met dit soort dingen.

Woensdag

Waar we gisteren biefstuk zouden eten maar niet hadden gedaan vanwege de film, aten we het nu voor de lunch met wat rucola mmmm lekker!


Het was ook weer tijd om al mijn kwasten te wassen.. Ik ben ontzettend laks in het wassen van mijn kwasten maar ik heb grotendeels MAC kwasten en allemaal voor m´n verjaardag gekregen dus ik moet er eigenlijk iets netter mee omgaan


Vanavond op het menu stond saotooooo !! yes zo lekker !! en eigenlijk ook heel makkelijk.


Ik bekeek in de avond foto´s terug op de computer. Zo af en toe heb ik een bui te pakken en kijk ik alles terug en ja dan als vrouw zijnde is het vooral erg lekker om een potje te janken ;)


Donderdag

Geen enkele foto van vandaag behalve deze haha, Matias vroeg of ik een foto van Rocco wou opzoeken waar die op een knuffel sabbelt ( ja onze labrador sabbelt aan z´n knuffels) , ik zag deze foto en moest zo lachen. Rocco dacht bij deze foto ik pak mijn kans en lebber wat van de tafel af alleen z´n tong stond nog op de foto haha


Vrijdag

Vandaag was niet veel bijzonders maar ik kreeg wel heel erg lief van Matias een kinderei toen die thuis kwam, en ze verkopen hier kindereieren voor jongens en meisjes zodat je een passend cadeautje erin hebt. Ik had een soort bloem dat als die open ging een prinses in zat


Mijn moeder had alvast voor Rocco een nieuw kussen gekocht want sja die werd in Colombia mooi ´afgepakt´ toen hij vloog. Puck de hond van mijn ouders dacht mooi , fijn een nieuw kussen!


Zaterdag

En vandaag was het dan zover, Rocco ging vliegen !! mijn schoonouders hebben met alle liefde voor hem gezorgd maar aangezien wij de aankomende vakanties naar Nederland gaan wouden we liever Rocco in Nederland en ook zijn mijn ouders meer gewend aan een hond in huis en loopt mijn moeder elke dag zowat in het bos dus dat is wat voor Rocco nu het fijnste is.
Rocco vloog om 16:00 Nederlandse tijd en zou morgen om 17:30 aankomen in Nederland ( met tussenstops etc )


Mijn plantjes ( de Argentijnse moestuintjes ;) ) groeien goed. Gaat ook wel makkelijk met dit weer haha maar mijn Basilicum vliegt de grond uit woehoe!!


We deden boodschappen bij de Walmart vandaag en ik kwam mijn geliefde classic yellow mosterd tegen. Die gaat mee naar huis! Ik hou van mosterd en dan deze dus vooral maar in Nederland is die niet in de gewone supermarkt te koop.  Leuk feitje toen ik in 2003 in Amerika was had ik al een klein flesje mee naar huis genomen.


En de avond sloot ik af met even de webcam te bekijken van Groningen. Het was Zaterdag en ik keek rond 03:00 NL. tijd op de cam dus genoeg stappers in de stad. Als iemand volgende keer in de stad is app me even en je kan zwaaien haha !

Zondag

De ´opa en oma´  zijn onderweg !! op weg om Rocco op te halen , yes spannend!


Eerst wat papieren tekenen en je word ook naar her en der gestuurd voor stempels etc maar in Nederland ging het het snelste tot nu toe ondanks dat ik er zelf niet bij was. Ik werd goed op de hoogte gehouden door mijn ouders.


En hij is op Nederlandse bodem !!! Sinds ongeveer 2 jaar is hij weer terug waar die vandaan komt en ik vond het zo spannend of hij thuis, mijn ouders thuis zou herkennen waar die al van pup af aan kwam!

En hij is geen spat veranderd hoor. Ik kreeg een filmpje doorgestuurd en mijn moeder zei dat Rocco precies wist waar die naar toe moest lopen, welke deur etc. En zoals Rocco altijd deed bij binnenkomst de deken van Puck pakken uit haar mand en zo de woonkamer in lopen. En Puck? de hond van mijn ouders vind Rocco in het begin altijd maar een beetje drukke niet zo lieve hond, maar na 3 dagen mopperen ( Puck moppert en Rocco zeurt om spelen) zijn ze alweer vriendjes hoor!


En we sluiten de week af met echt Hollands eten. Pannenkoeken! Matias maak ik niet warm met pannenkoeken voor avond eten want die vind dit niet iets voor avond eten... Dus had ik speciaal voor hem een champignon vulling gemaakt zo kon ik het toch nog wat compenseren ;)

Dit was weer mijn week , iets wat chaotisch maar met dubbel gevoel het einde van deze week! ik was ontzettend blij dat Rocco bij mijn ouders was aangekomen maar ook gaf het mij wat extra heimwee om te zien dat Rocco daar was, Alsof het net zoals vroeger was en wij maar even op vakantie zijn.
De tijd zal komen en ik garandeer jullie volgende week zullen vast weer heel veel foto´s van Rocco zijn want ik word goed op de hoogte gehouden door mijn ouders!

Till next time

2 opmerkingen:

  1. Had je je verkleed als non bij het aanvragen van het visum. Dan is een geregistreerd partnerschap natuurlijk wel heel ongeloofwaardig! hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hahaha chips had ik toch andere kleding aan moeten doen !! :p

      Verwijderen