vrijdag 10 april 2015

Dingen die je hoort als vriendin van

Ik heb al wel vaker beschreven hoe mensen van buitenaf tegen andermans leven kunnen kijken en dan doel ik op hoe mensen tegen mij / ons leven kunnen kijken als ze horen dat Matias voetballer is. Ik heb de meest typerende dingen voor je opgeschreven die ik ´om de oren gegooid´ krijg ;) Nieuwsgierig wat? lees dan verder.



- Jij hebt niks te zeuren , jij hoeft toch niet te werken.
Nee klopt ik werk niet maar dat is omdat het niet makkelijk is in het buitenland. In Nederland heb ik altijd en zal ik altijd blijven doen (voor in de toekomst) werken zolang ik kan, ik wil ook graag mijn aandeel in de relatie en ook mijn eigen centjes maken. Trust me , niemand vind het leuk om compleet afhankelijk te zijn van je partner.
Enne ik ben degene die het huis onderhoud , kookt , boodschappen doet, direct na training de was doet zodat het de volgende dag weer schoon en klaar voor training ligt, ervoor zorgt dat Matias op tijd uit bed komt om naar training te gaan , Rocco uitlaat.. een huisvrouw? bijna wel he ;)


- Jouw vriend weet vast niet hoe het is om 9 uur per dag te werken.
Mijn vriend werkt dan wel niet 9 uur op een dag maar met alles wat hij doet of eet bijvoorbeeld moet hij rekening houden met zijn werk. Als hij uit zou gaan in het weekend grote kans dat mensen gaan zeggen zie je wel dat hij slechter speelt dat komt vast doordat hij uit was geweest. Even gezellig schaatsen met de familie? nee hoor je wilt niet riskeren dat je op je bakkes gaat en vaak hebben zelfs clubs contracten waarin staat dat je dit soort dingen niet mag doen. Een dikke vette hap ? ja maar wat als ze de vet percentage gaan opnemen op de club. Het is dan geen 9hr job , maar wel iets waar je meer dan andere mensen in je privé leven rekening mee moet houden.

- Dit word niet gezegd maar vast gedacht : de vrouw loopt te zwaaien met de bankpas van haar man
Betekend dat als je boodschappen doet en de man betaald het zwaaien met de bankpas is? Als een van de 2 in een relatie niet werkt is het zoals in elk andere relatie normaal dat degene die het geld verdient verantwoordelijk is. En als ik iets wil of iets krijg vraag ik het altijd of beter gezegd ik overleg het zonder het maar gewoon uit te geven ( ik heb niet eens de betaal middelen van Matias in mijn bezit!!) en elke keer dat ik iets krijg ben ik net zo dankbaar als de eerste keer. Een cadeautje blijft en is een cadeautje.
Enne geloof mij, het is veel leuker om met je eigen bankpas te zwaaien als je ergens helemaal zelf hard voor hebt gewerkt

- Je zit bij de wedstrijd vast om er alleen een beetje mooi te zitten ipv dat je echt weet of snapt wat er gebeurd.
Ten eerste trappen op lopen bij de tribune is niet fijn met hoge hakken aan dus doe mij maar gewoon fijne sneakers ;).
Ik geef toe ik vind voetbal niet het meest geweldige om naar te kijken maar zodra Matias speelt let ik met mijn volle 100% op het spel. Ja ik weet wat buitenspel is , ja ik weet ook de wat de verschillende posities van de spelers zijn of dat ze met 4-4-2 of 3-5-2 opstelling spelen bijvoorbeeld, en ik ben zelfs fanatiek met het proberen in te schatten welke wissels de trainer gaat maken ( en het gaat me nog best goed af moet ik zeggen ;) ).

- Als jouw vriend alleen in de ochtend werkt en jij werkt niet dan hebben jullie vast samen meer tijd dan een normaal koppel.
A big misunderstanding is dat men denkt dat je onwijs veel vrije tijd samen hebt , oké het klopt dat wij elkaar op een gemiddelde dag tegen 13:00 elkaar weer zien tot het slapen gaan maar met voetbal zal je verbaasd zijn( buiten Nederland) hoeveel je partner weg is. In Uruguay speelde de club van Matias 2 competities en bij elke wedstrijd sliepen ze de nacht ervoor op de club of moesten ze naar een ander land vliegen. Matias was met die 2 competities minstens 4 dagen in de week weg van huis.
Als je ziet wat voor wedstrijden Barcelona etc speelt en hoevaak ze dan wel niet weg van huis zijn naar het buitenland voor die competities dan snap je denk ik wel dat veel vrije tijd er niet in zit.

- Voetbal als werk en voetbal thuis, overal voetbal
JA!!! nouja ja.... ik kan soms van het voetbal dromen en niet omdat ik het wil maar omdat thuis of voetbal op tv aanstaat of de playstation staat aan op voetbal, dus ja voetbal is (helaas) ook erg veel thuis ;)


Je krijgt heus als vriendin van niet alleen van dit soort opmerkingen hoor, laten we daar duidelijk over zijn ;) Zo hoor je ook alle positieve dingen als je vriend heeft gescoord en hoe goed die heeft gespeeld. Ik heb genoeg hartverwarmende reacties gehad toen Matias niet de kansen kreeg in Groningen en hoeveel mensen wel niet vonden dat hij verdiende om te spelen. Genoeg mensen om mij heen vertellen me vaak genoeg hoe knap ze het vinden wat ik doe en dat ze misschien nooit in mijn schoenen zouden kunnen staan. Dat ze zich niet kunnen voorstellen hoe ik het telkens doe verhuizen en geen vastigheid hebben.

Het is net met ieder ander, sommige dingen zien er nou eenmaal makkelijker uit en oordeel je ook sneller als je iemand niet goed genoeg kent als je de dingen alleen hoort of ziet van ver af.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten