dinsdag 21 april 2015

Ik ga naar Chili en ik neem mee.

Aankomend weekend word in Argentinië gekozen of gestreden om het kandidaatschap van president. Er word nog niet gekozen wie de volgende president van Argentinië word maar wie er om mogen strijden. Ik hoor je al denken en ja? wat heeft dat met naar Chili gaan te maken Annelot.
Nou het betekend dat er geen voetbal is en dat Matias het gehele weekend vrij is, YES.
Want wij gaan naar Chili toe op bezoek bij Stefano. Een oud teamgenootje van Matias bij Groningen maar bovenal een goede vriend van ons en een deel van onze 'mixed' family toen we nog in Groningen woonde
Goed wij gaan dus een heel weekend op bezoek want voor ons is het dezelfde afstand met de auto als dat je vanuit Nederland naar Parijs zou gaan, peanuts dus. En ik kan je zeggen ik verheug mij er onwijs super ontzettend mega veel op, ja zijn dat genoeg benamingen er voor?.
Ik verheug mij er dus ontzettend op want volgens Stefano kom ik in het Europa van Zuid-Amerika. Wat Europa zeg je? het Europa dat ik zo ontzettend mis met als ik wil shoppen of boodschappen doe , het Europa dat H&M , MAC , Aziatische producten heeft ? Ja mensen ik ben op onderzoek gegaan, tripadvisor, google you name it en ik ben blij. Heel blij want :


H&M
Nou klinkt de H&M voor ons als Nederlanders niet heel bijzonder maar als je in Zuid-Amerika woont is het dat toch echt wel. Alleen in Peru en in Chili zit een H&M and thats it voor heel Zuid-Amerika, je begrijpt dus dat ik als Nederlander die naar de H&M gaat voor alle basic shirtjes , niet te dure mode heel blij is dat er een H&M zit in Santiago.
De collectie loopt ongeveer een seizoen achter op Nederland maar dat komt omdat het nu hier herfst word dus dan is het niet meer dan logisch en op zich vind ik het wel prima want het leren rokje die ik vorig seizoen in de Nederlandse webshop zag en niet durfde te bestellen i.v.m. de maat kan ik nu dus mooi kopen in Chili.

Make-up
Buiten het koken om ben ik net zo dol op make-up en spaar ik graag make-up om het zo maar te noemen en dan met name van Mac en Urban Decay ( verdorie waarom heb ik zo'n dure smaak). Urban decay is sinds de Sephora uit Nederland weg is gegaan al niet meer te koop in Nederland dus toen ik een winkel in Chili zag die wel Urban Decay verkoopt was ik door de dolle heen! Urban Decay heeft namelijk 3 oogschaduw palettes genaamd Naked en ik heb nummer 2 ervan maar ik wil nog graag eentje van de andere kleur en sja nu ik heb gezien dat die in Chili worden verkocht moet die natuurlijk met mij mee ;).
Mac ben ik altijd een fan van geweest en grotendeels van mijn make-up bestaat ook uit Mac. ik houd altijd een lijstje bij in mijn telefoon van producten die ik wil of moet hebben en met moeten bedoel de vaste mac producten die ik heb en die bijna op zijn bijvoorbeeld een foundation of een wenkbrauw potloodje. Ik hoef na mijn bezoek aan Chili hopelijk niet meer in paniek te zitten of ik het wel tot de zomer vakantie red met mijn wenkbrauw potloodje of dergelijk;) En owja, Catrice en Essence verkopen ze ook in Chili en laat dat nou net een van mijn holy grails te zijn betreft nagellak dus kom maar op!



Food
Het is algemeen bekend dat ik behoorlijk warm kan lopen van eten en nee ik ben niet zo'n iemand die constant de hele dag door eet of beter gezegd vreet dat ik daardoor warm loop van eten. Ik ben zo'n iemand die recepten zoekt, continue op pinterest en foodblogs rondkijkt, nieuwe dingen wilt koken en vooral proeven.
Nouja nu ik dus in San Juan zit waar weinig 'buitenlands' eten te koop is in de supermarkt en dan doel ik vooral op de Aziatische keuken, mis ik natuurlijk onwijs mijn eigen gemaakte loempia's , homemade sushi etc. Maar ik kan blij zijn, heel blij want ik heb net een Chinese supermarkt oftewel de toko gevonden in Chili en na een beetje te hebben rondgekeken op hun website vond ik al de loempia vellen, aloë vera drinken, panko en nori vellen dus dat word flink inslaan voor mij.
Ook wil ik naar de Jumbo, ja je leest het goed de Jumbo maar niet de Jumbo die wij kennen ;) De Jumbo die in Chili zit hadden wij ook in Colombia en daar kun je over het algemeen lekkere Amerikaanse producten kopen en laat dat nou ook net een van mijn zwaktepunten zijn, Amerikaanse producten en dan met name de Betty Crocker taart mixen en/of koekjes mix.



Natuurlijk heeft Chili veel meer dan wat ik net heb opgenoemd maar dit is wat IK sowieso wil kopen en meenemen naar huis. Het is aardig goed voor je om in een klein stadje in Argentinië te wonen want de hele tijd dat je hier woont koop je bijna niks, maar als je dan uiteindelijk op een plek komt waar wel alles te koop is wat je gewend bent van thuis dan ga je ook los. Mensen, aankomend weekeind word ik een regelrechte hoarder!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten