zondag 19 april 2015

Take away in my days

Ik blijf het zeggen hé, de week is zo voorbij en daar zit ik dan weer op zondag avond alle foto's te plakken in de Take away. Ik moet mijn telefoon gaan bedanken dat die aangeeft wanneer de foto's zijn gemaakt anders kwam ik denk ik nog meer in de knoei want alles staat werkelijk waar bij mij door elkaar, de door mij gemaakte foto's, whatsapp foto's noem het maar op. Ik bedenk me dan zo nu en dan 'Annelot waarom zet je niet direct per dag de foto's in je blog en sla je het op' en je raad het waarschijnlijk al, het gaat niet verder dan het me alleen bedenken ;)


Maandag

Jaaaaa! We kregen maandag eindelijk een wasmachine, al die tijd hebben mijn moeder en ik hand wasjes gedaan en nu kan ik eindelijk alle was zo in de wasmachine pleuren. Heerlijk

Ik zei het toch dat ik waarschijnlijk flink zou spammen met foto's van Rocco? Nou hierbij dus, net een dag bij mijn ouders en hij is al helemaal in z'n nopjes. Alhoewel hij wel iets minder in zijn nopjes mag zijn qua spelen want Rocco vraagt continue om te spelen.

Matias ging naar training toe maar de wasmachine moest nog steeds goed aangesloten worden dus ik offerde mij op. De slang voor de waterafvoer paste niet goed en het laatste wat ik wou is dat als je de was doet het water er uit komt zo vlakbij de kabels.

Na lang onder de kastjes te hebben gelegen voor de wasmachine was het al zo langzamerhand donker geworden. Ik bekeek na het eten nog even mijn blog statistieken en wauw! Ik had maar liefst 387 bezoekers. Het klinkt misschien gek maar dit was het meeste aantal bezoekers voor een maandag en ik wist niet eens waar ze zo ineens vandaan kwamen. Wel ontzettend leuk en nog meer motivatie om door te blijven schrijven.

Dinsdag

Goedemorgen Rocco. Mijn moeder appte dat hij vandaag aan het puberen was en dingen deed die niet mochten zo o.a. proberen om met zijn voorpoten op het aanrecht te staan. Toen die eenmaal gecorrigeerd werd door mijn moeder was dit zijn reactie zoals je op de foto ziet. 
'ik ben het niet met jou eens baas!'

Ik zou al 2 week geleden de pandan cake die mijn ouders hadden meegenomen bakken maar op een of andere manier stelde ik het telkens uit ( misschien omdat je het 8 minuten lang moet mixen) Anyway ik deed het nu dan toch eindelijk en binnen 2 dagen was die ook weer op.

Je ziet het totaal niet maar we aten pita met biefstuk en een tomaten salsa voor avond eten en ondertussen stond Argentijnse roddel tv weer op. Dit keer ging het over een moeder die ruzie had met haar schoondochter had i.v.m. het geld dat haar voetballende zoon verdiende. Ik denk dan altijd of ze wel door hebben dat het juist allemaal veel erger word zodra je er mee op tv gaat.

WOENSDAG


We starten elke dag volgens mij met Rocco of niet? haha, Mijn moeder was al bijna bij de auto toen Rocco toch nog een leuk watertje zag om in te gaan met als resultaat een zwart/blonde labrador.

We hadden 's avonds een opening van de kleding winkel van Sergio zijn vrouw ( Sergio heeft ons geholpen voor de auto etc..) Ook kwam er een pastoor langs om de winkel te zuiveren? Noem je dat zo? Hij zei een gebed met de mensen en hij gooide water in het rond.
Ik ben niet bepaald gelovig ( ik zeg niet dat er nooit een Jezus heeft bestaan) maar ik vond het wel grappig om dit zo mee te maken, vooral toen de pastoor tijdens zijn gebed zijn telefoon pakte om nog even te checken of die wel op stil stond.

We gingen na de opening wat eten met Sergio, zijn vrouw en kinderen, een teamgenootje van Matias en nog iemand. Gewoon een BBQ restaurant waar de schalen op tafel komen en iedereen hetzelfde krijgt en ja in Zuid-Amerika is het normaal om een ei op je vlees te krijgen.

Ook kwamen er zo af en toe wat honden langs om te kijken of er niet wat vlees naast het bord was gevallen. Deze labrador had al genoeg gegeten zo te zien, lekker dikkerdje was het. ( Waarschijnlijk omdat labradors zo goed kunnen smeken)

Donderdag

Niet veel foto's vandaag maar het was ook geen bijzondere dag. Ik was behoorlijk moe omdat ik de laatste dagen slecht sliep dus ik sliep vandaag behoorlijk uit. Matias speelde in de avond een demo van Silent Hill en het leuke was dat hij het nog enger vond dat mij.

Ondertussen checkte ik het een en andere in Chili. Waar ik naar toe zou willen en wat ik allemaal kan verwachten en YES er is een Chinese supermarkt oftewel een toko! Dat worden loempiavellen etc halen.

Vrijdag

En we beginnen de dag weer met Rocco ( en Puck dit keer). Rocco raakt al meer gewend en ook iets meer van zijn energie kwijt. Hij zit niet continue meer om aandacht te vragen en Puck weet goed hoe ze Rocco moet negeren. Ik vind ze wel leuk samen, brownie en blondie.

We gingen 's middags voor de week boodschappen naar de Walmart en zo grappig, ik had met Pasen aan Matias uitgelegd dat wij altijd Matzes eten en ineens kwam ik het bij het biologische vak tegen ( waarschijnlijk omdat het kosher is)

En we hebben dubbel buit want ik heb eindelijk aardbeien gevonden in de supermarkt! Nooit heb ik ze gezien en nu ineens waren er 4 bakken vol. Ik heb een goed gevulde zak van meegenomen en nu nog bedenken wat ik er mee wil eten.

En waarom gingen we ook naar de Walmart? Omdat we daar skittles kunnen kopen haha en ja dat vinden wij heel erg lekker zoals je kan zien.

We aten guiso de lentejas ( dit komt snel online op de blog) maar omdat het recept van Matias zijn moeder kwam besloot Matias het zelf te koken ipv dat ik het maakte. Heel lief en helemaal geen straf om een keer niet te koken. Enne psstt.. Hoe leuk zijn mijn sloffen bij Matias ;)

Zaterdag

Fijn weekend brownie en blondie! Ik gok dat ze alleen zo zaten omdat mijn moeder of mijn vader iets lekkers had voor ze, want als ik zo naar hun blikken kijk zijn ze ergens op gefocust haha.

Deze big bad boy aten wij voor de lunch. Dit is niet wat wij normaal voor lunch eten hoor maar ik maakte deze hamburger i.v.m. een week vol recepten en verhalen op de blog binnenkort rondom een land. Ra ra voor welk land deze giga burger is.

Ik kreeg deze foto tijdens de lunch doorgeappt want mijn aller kleinste maar liefste vriendinnetje heeft haar zwemdiploma gehaald! Dit is het nichtje van een van mijn beste vriendinnen en ze is echt mijn kleine vriendinnetje en ondanks dat ik haar en haar zusje niet meer vaak zie zit ik wel eens met ze op skype en knuffel ik ze helemaal plat de keren dat ik in Nederland ben.

Matias ging naar de club om vervolgens met het team in het hotel te slapen omdat ze morgen moesten spelen, ik was dus alleen en ik altijd als ik alleen ben heb ik niet veel zin om uitgebreid te koken. Ik maakte een makkelijke tomatensoep voor mezelf. Totaal niet moeilijk en er hoefde helemaal geen snijwerk aan te pas komen totdat ik de afwas deed en ik met een mes in mijn vinger sneed, auw mag ik wat medelijden?!

Zondag

Goedemorgen zonder zorgen zondag! Ik probeerde voordat ik überhaupt iets zinvols deed in huis een Hollandse vlecht te maken bij mijzelf ( dutch braid). De vlecht lukte wel maar op een of andere manier wou het kapsel gewoon niet zitten zoals het moest, een bad hair day noemen ze dat. Ik heb het maar in een knotje gedaan en de hele dag zo gelaten.

Wat lijkt Rocco hier groot zeg mensen! Naast Rocco staat het buurmeisje Daphne van mijn ouders buren ( zeg maar gewoon buurmeisje). Heel leuk dat ze met mijn ouders mee ging lopen en dat Rocco er ook zonder neuslijn keurig naast zit haha.

Matias had 2 zakjes skittles meegenomen naar de club dus ik vond dat ik zelf ook wel skittles mocht eten, alleen zoals misschien velen al weten ik lust dus echt niet de paarse skittles. Ze belanden dan ook bij mij regelrecht in de prullenbak, sorry.

En we sluiten de week af met dat mijn gerechten ook niet altijd goed gaan. Ik probeerde een blondie te maken ( het tegenovergestelde van een brownie) en ondanks dat hij best lekker smaakt ziet het er niet uit en is het absoluut niet blog waardig.

Dit was mijn week weer. Deze week hebben we niet veel bijzonders op de planning staan alleen dat we vrijdag als alles goed gaat naar Chili gaan. Wie weet ga ik een vlog maken en anders krijgen jullie alles weer te zien in foto's.

Till next time !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten