zondag 4 januari 2015

Take away in my days

Maandag


De enige foto die ik op maandag heb haha een dikke smakkerd op Franco zijn wang met m'n lipstick

Dinsdag

Op weg naar Montevideo voor de dag want einde vd dag gingen we naar de verjaardag van Matias zijn opa. Ik eet hier een alfajor wat echt giga bekend is in Uruguay ( en zuid Amerika ?) een soort van koekje / cake met vulling , en er kan of chocolade om heen zitten of een kokos koekje bovenop , merengue tussenin noem maar op !! Mijne was met chocolade , merengue en dulce de leche

Natuurlijk gaat de mate mee. Weten jullie wat dit is ?

Op de heenweg naar Montevideo gaf de auto ineens aan dat die oververhit was , oeps ?! Matias heeft gelijk de auto laten nakijken toen we aangekomen waren in Montevideo.

Op de terug weg van de verjaardag probeerde ik een foto te maken van de prachtige lucht ( die er trouwens altijd anders uitziet op foto). Dit was mijn beste foto uit een rijdende auto haha.

Rocco was de hele dag 'alleen' met Matias zijn zus en 4 kinderen in het vakantie huisje. Volgens mij was hij aardig moe van al dat geren en gespring om hem heen.


Woensdag


Woensdag de dag van kerstavond , Valentina en Rocio waren de ochtend gezellig al aan het spelen en Rocco lag er heerlijk bij

Er werd een hele varken op de asado gelegd die minstens een paar uur op moest.

En zie hier de uitvinding om de warmte in de barbecue te houden.

Matias en ik gingen nog snel naar de supermarkt om spullen te halen want wij zouden het toetje en hapjes maken voor de volgende dag , kan je al raden wat we maakte ?

Het toetje was ... Zomer tiramisu dus ipv chocolade en koffie met fruit mmmm



De selfies werden naar elkaar toe gestuurd. Ik mis m'n thuis met dit soort dingen toch altijd wel

Merry christmas !!

De koeien tong gemarineerd in azijn en andere kruiden kwam ook op tafel en nee het is niet vies mensen

Cadeautjes voor de kinderen !! Hier in Uruguay word er op kerstavond om 00:00 vuurwerk afgestoken en wenst iedereen elkaar gelukkig kerstfeest ( zoals wij met oud en nieuw doen) en dan als je weer binnen komt liggen er 'ineens' cadeautjes voor de kinderen van papa Noël ..

Donderdag

Ik werd wakker met deze foto op de app. Bij mijn ouders thuis word elke kerst een heerlijke schaal met lekkernijen gemaakt en normaal ben ik altijd degene die dat doet 

Matias en ik maakte voor de lunch hapjes , bruschetta en meloen met parmaham

Mmmm zo lekker en ook echt zomer eten , wel gek dat het dan kerst is. Dat vergeet ik vaak als ik in Uruguay ben met kerst en het is zo vollop zomer

En Rocco is ook onze tafelgast

Even een kleine samenvatting van wat mijn 'thuis' at in Nederland , ook wel een beetje jaloers

We gingen tegen 18:00 naar het strand toe waar het echt onwijs druk was , gelukkig later werd het stuk rustiger.

We bleven tot de zon onderging. Zo'n zonsondergang blijft elke keer weer mooi

Vrijdag

Prachtig begin van de dag niet ? Er kwam een behoorlijke storm aan zoals je wel kan zien haha

En ja hoor het regende zo ontiegelijk hard dat het bij de badkamer door de muur kwam

Deze foto is in een deel van de stad van Montevideo , maar een beetje regen was er gevallen zoals je ziet .....

Als het regent word er in Uruguay vaak torta fritas gemaakt , erg lekker !! Het recept volgt snel

Ik smolt weg bij deze oude foto van Rocco die m'n ouders toe stuurde ... Wat een kleine knuffel beer was het 

En om de dag af te sluiten met deze grote knuffel beer

zaterdag

Op weg naar de supermarkt , Rocco moet binnen blijven als we weg gaan met de auto anders volgt hij ons. En zoals je ziet houd hij alles goed in de gaten.

We gingen naar een feest van Matias z'n oude voetbal club waar hij als kind speelde en hij moest daar de prijzen aan de kinderen uitreiken , kunnen jullie Matias vinden op de bovenste foto ?!

We waren pas tegen 23:00 weg bij het hele voetbal gebeuren en nog niks gegeten dus kwam dit op het menu ;) Agh we hebben sinds ons vertrek uit Uruguay geen mc donalds gehad dus dit kon ;)

zondag

Ik werd wakker met deze foto op de app van mijn lieve vriendin Josee , ze had de hogao gemaakt. Hoe leuk !!

We gingen in de middag naar het strand na flink uit geslapen te zijn

En Matias en ik hielpen Franco en Lucas met het bouwen van een zandkasteel 

Na het strand reden we door maar de supermarkt om vlees te halen voor asado , en deze auto reed hele tijd voor ons met een hond die werkelijk waar de hele weg uit de achterbak hing

Mmmmm gebakjes

En tijdens het eten komt dit regelmatig voor , dat er een nieuwsgierig aagje komt gluren of er wat te halen is.


Zo dit was de tweede week van onze vakantie van Uruguay , we zijn inmiddels weer terug in Colombia en om nu op peil te blijven slaan we de laatste week over van de vakantie en begin ik vanaf volgende week weer met de fotos van hier ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten