dinsdag 24 februari 2015

De meest onbenullige zakjes en pakjes

Oh mensen... laten we eerlijk beginnen met dat ik aardig anti pakjes en zakjes ben opgevoed en ik dus waarschijnlijk sneller slecht tegen een pakje of zakje aan kijken dan een gemiddeld mens.
Ik gebruik wel eens hier en daar pakjes of zakjes i admit it , zo gebruik ik bijvoorbeeld de basis voor saoto soep van een zakje van de appie heijn. Sate marinade gebruik ik ook af en toe een mix voor omdat ik sommige ingrediĆ«nten niet kan krijgen in het buitenland en dan is zo´n zakje een handige uitkomst, en dat geld ook voor de nasi mix.

Ik zat net rond te snuffelen in de online supermarkt van Albert Heijn omdat ik zo langzamerhand mag gaan aftellen totdat mijn ouders komen en dan is het altijd leuk als ze hier en daar wat mee kunnen nemen voor ons en ja shame on me het is bijna altijd etenswaar wat ik wil dat ze meenemen.
Enfin, ik was dus zo aan het rondsnuffelen en toen zag ik tot mijn verbazing de gekste pakjes en zakjes te koop waarvan ik dacht he?? kun je dat nou echt niet zelf maken , of waar is dat nou weer voor nodig. Zo vond ik het volgende waarbij ik dit allemaal dacht:

Verstegen mix voor boerenkool
Ik heb een tijd een soort van kookles gehad 1 keer per week op mijn middelbare school en daar hadden we ook een keer het ´examen´ dat we hutspot moesten maken, ja ik weet hutspot is geen boerenkool maar de manier van het bereiden is wel zo ongeveer hetzelfde.
Ik heb zelf nog nooit boerenkool gemaakt maar mijn moeder wel en ik vroeg me dan ook echt af where the heck heb je een mix voor nodig bij boerenkool??

Groente finish
Nog zo´n eentje waarvan ik dacht he? what?. Ik scrolde tussen de kruiden door bij Albert Heijn en zag van verstegen groente finish voor o.a. bloemkool , spruitjes , prei. Oke die spruitjes lust ik dus niet en misschien maakt die groente finish het net iets wat beter , maar hoezo heb je een kruiden finish nodig voor groentes? daar gaat toch niet meer dan zout en peper , misschien wat nootmuskaat en eventueel jus bij? ik reken de kaassausjes niet mee die menig mens bij de bloemkool neemt.



Kruidenmix salades
Met de kruidenmix bedoel ik niet de kruidenmix waar je olie en wat water bij voegt zodat je een lekkere dressing hebt voor je salade , nee ik zag echt waar een kruiden mix voor over de salade.
Het ligt misschien aan mij want ik hou nou eenmaal van salade met alleen olijfolie en balsamico dus ik snap niet welke kruiden ik bij de salade zou moeten gebruiken.

Pannenkoeken meel of pannenkoek mix
Ik neem aan dat iedereen weet hoe simpel het is om zelf pannenkoeken beslag te maken -bloem,ei,melk,zout- zo simpel en je hebt dan ook bijna altijd de ingrediĆ«nten wel in huis , tenminste ik wel. Ik vind het dan ook meer makkelijk geld verdienen met zo´n pannenkoeken meel of mix.

Mix voor botercreme
Deze zag ik staan bij de bak producten en misschien weet niet iedereen zo 123 hoe je botercreme moet maken voor cupcakes en ja ik moet het zelf ook opzoeken als ik het wil maken maar botercreme is eigenlijk niet meer dan boter en poedersuiker die je samen stevig opklopt.
Die mix is dan neem ik aan ook alleen voor een smaakje en zelfs dat heb je niet eens nodig vind ik.

Knorr wereldgerechten Argentijnse chimichurri
Laten we beginnen met dat ik natuurlijk samen ben met een Uruguayaan en die vinden ( net zoals de Argentijnen het waarschijnlijk van hun vinden) dat de chimichurri van hun is.
In ieder geval ik ben in de loop van de jaren een aardig expert geworden al zeg ik het zelf met de  typische gerechten vanuit zuid-amerika en dan natuurlijk die van Uruguay het meeste. Ten eerste als ik de verpakking van dit wereld gerecht zie denk ik - NEE-  dit is geen chimichurri mensen, chimichurri is een heerlijke ( en makkelijke) saus van azijn, olie, bepaalde fijn gesneden groentes , kruiden en knoflook. Het klopt dat het bij vlees word gebruikt dus daar zit knorr goed met de rundvlees schotel , maar waar ze die peultjes en worteltjes vandaan van halen?
Nee , nee en nog eens nee! ik denk dat ik binnenkort maar eens de echte chimichurri online ga plaatsen



Wat vinden jullie , zet ik dit onterecht tussen de onbenullige pakjes en zakjes? of mist er juist nog iets wat echt totaal onbenullig is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten