maandag 9 februari 2015

Take away in my days

Maandag



Goedemorgen *gaap ! Een echt hotel ontbijt en schrik niet ik heb maar werkelijk 1 hap gehad van de scrambled eggs met bacon. Ik ben toch meer van de yoghurt in de ochtend 

En toen Matias werkelijk net 2 minuten het hotel uit was op weg naar de club en ik rustig in bed lag begon ineens het bed tr schudden en de kamer, bleek er in san luis een aardbeving met 6.3 op de schaal van Richter te zijn en voelde wij het ook.
Ik had nog nooit een aardbeving gevoeld maar m'n benen trilde goed na omdat het toch wel schrikken is als je het niet kent en helemaal alleen bent. Achteraf kan ik er wel om lachen.

Ik sliep de rest van de ochtend tot Matias weer terug kwam. Om 13:00 gingen we lunchen in het hotel en nam ik een salade kip.We zagen dat hier de winkels ook soort van siësta tijd hebben en ook echt vanwege de warmte tussen de middag dicht gaan , ik ben in een soort (saaie?) vakantie stad gekomen waar het vooral veel rustig aan doen is.


Denk je een kleine corona te bestellen krijg je een fles van 710cm groot om alleen te drinken, Ehhh...


Ik had een bedelaar naast mij die mijn broodje met vlees wel erg graag wou hebben , af en toe wisselde hij van kant van tafel maar mijn broodje bleef toch het meest interessant

Dinsdag


Check ! Signed ! Gaan met die banaan


Het is een beetje bewolkt vandaag maar alsnog tegen de 30 graden , we aten lunch in het hotel ( alweer , wel lekker zelf niet koken zo eventjes ;) )


Bleek er weet een aardbeving te zijn en guess what ? We hebben er werkelijk niks van gemerkt haha , we zaten in het restaurant rond die tijd en hadden nog over aardbevingen gepraat maar nee niks gevoeld.


Ik pakte s'avonds zakdoekjes om de gopro extra goed op te bergen ( ja we moeten hem waarschijnlijk opsturen , we hebben waarschijnlijk een foute te pakken) en de zakdoekjes kwamen van Costa Rica van m'n moeder , zag ik dit ineens staan haha wat grappig dat ik dit nu pas zie.

Woensdag


Worden jullie al moe van m'n hotel ontbijten ? Ze hadden dit keer meer bij het ontbijt en ik dacht Agh ik heb zin in ook een choco cake dus why not.


Ik zat bij het zwembad zodat ze de kamer konden schoon maken maar het is zo ontzettend warm ( vooral vochtig warm) dat ik snel in het restaurant ging zitten.


Ondertussen toen ik rustig zat hoorde ik getik tegen het raam en zag ik deze vogel 'boos' tegen het raam aan tikken alsof hij zei : laat mij erin!!!!

Donderdag


Goedemorgen meneer Jones !!


Het was een rustige dag waar ik eigenlijk niet veel heb gedaan , niet dat er überhaupt veel te doen is hier maar we hebben siësta gehouden en ik heb wat in de zon gelegen.


Ziet er lekker zomers uit he !!


Ik wachtte zo lang op Matias voordat we gingen eten dat ik van de trek al een halve zak chips had gegeten , dus het avond eten werd voor mij alleen deze gamba's met alweer chips.... Alleen jammer dat ze veel te slap en teveel olie waren te chipsjes.

Vrijdag


Wow ik ben verrast door mijzelf. Ik ontbeet om 06:15 met Matias en ik at 3 nectarines en 2 bananen , ik wist niet eens dat ik dat op kon zo vroeg in de ochtend haha


Matias moest in de middag ergens naar toe en ik ging mee. Ik kreeg Matias zo ver dat hij mijn slippers aan deed voor mij *win win*


We moesten wachten en het was zo snik heet dat we een ijsje aten. Hier is het gewoon tegen 17:00 warmer dan om 13:00 echt verschrikkelijk warm en vochtig.


En kom ik alweer meneer Jones tegen in 2 kranten!!

Overal zie je de honden ook de hele dag siësta houden vanwege de warmte.

Yep i told you , het was echt heel erg warm vandaag en in de avond koelde het goed af met stromende regen en onweer.

We aten op de kamer omdat Matias de voetbal wedstrijd wou kijken waar een vriend van hem zou spelen , we deelde dit met z'n tweeën. Alleen jammer dat we het vlees rood hadden gevraagd en hem echt doorbakken kregen , zo zonde!!!

Zaterdag

Ik werd door Matias toen hij terug kwam van training gespot in het zwembad , en dat terwijl ik met hem aan het appen was waar die bleef.

We liepen later even naar de supermarkt , het restaurant zou gesloten zijn vanavond in het hotel ivm een feest en Matias zou weg gaan voor voetbal wedstrijd dus ik wou wat hebben voor op de kamer.

Oke zo absoluut NIET charmant dezenfoto maar wat is het verhaal , ik had danoontje meegenomen omdat ik daar zo zin in had en tuurlijk was ik vergeten een lepel te kopen en ik had dus niks om het mee te eten, dus het werd heel charmant danoontje likken uit het pakje.

Matias kwam uiteindelijk om 02:30 thuis van voetbal , de wedstrijd was om 23:30!!! Ja echt zo laat , en toen Matias dus terug kwam lag ik al diep in slaap

Zondag

Goedemorgen , of nouja goedemiddag , we hebben vanochtend al een auto bekeken en omdat er niks gegeten kon worden in het hotel aten we een hapje buiten ( wat erg matig was) deze hond lag in ieder geval wel prins heerlijk

We zijn in de middag heel lief op pad genomen door degene waar Matias de auto ging kijken , samen met hem , zijn vrouw en z'n zoontje heeft hij ons deel van San Juan laten zien.
Dit was de dique , ja de dijk ... En al het water is afkomstig uit de bergen.

Er werden een paar vijgen onderweg geplukt uit een tak die toevallig net buiten iemands terrein hing , ze waren zo lekker en zo zoet !! En ik kan er niks aan doen maar elke keer bij vijgen denk ik aan Sophie en Italië ;) 

En dit is het beeld op de zondag , alles dicht op zondag zelfs de meeste restaurants. En de honden houden de hele dag door siësta

En deze meneer vond de plantenbak vast een goed bedje haha geweldig toch , gewoon liggen waar die kan liggen!

Dit was onze week weer , we hopen dat we deze week een plek kunnen vinden of in ieder geval een auto hebben zodat we iets meer onze gang kunnen gaan ipv afhankelijk zijn van anderen.
Hoe was jullie week ?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten