vrijdag 27 februari 2015

Throwback day

Mensen ik ben enthousiast over deze blog, ik ben stiekem een beetje dol op de zogenoemde throwback . Ik volg op Facebook meerdere pagina's waar dingen uit de jaren 90 , vroeger van Nederland etc voorbij komen. Vooral nu ik zo ver weg ben van alles wat thuis is vind ik het nog leuker om dingen van vroeger te zien. Het leek me dan ook leuk om zo nu en dan een throwback op de blog te plaatsen. Ik heb er al wel eens een tag over ingevuld maar er is nog zooooveel meer wat ons aan vroeger doet denken en het delen waard is. Dus laten we eens een blik terug werpen! enne ps: ik heb echt lol gehad met het vinden van allemaal dingen van vroeger dus ik hoop dat jij net zoveel lol erom hebt en dingen herkend 



 Toetjes met speelgoed
Ik had zo nu en dan geluk met mijn moeder tijdens het boodschappen doen en mocht ik een ander toetje uitzoeken dan de normale yoghurt en vla bij ons thuis. Zodra ik de kans kreeg koos ik altijd voor een toetje met een speeltje erin en dit toetje die je op de foto ziet was dan ook een van mijn favoriet.


Dummy´s
oh dummy´s wat hield ik van je... De roze en gele smaak , mijn favoriet. En dan vooral niet beetje bij beetje eten , nee de bovenkant ging van de verpakking af en de hele inhoud ging in een keer in je mond. Zijn dummy´s nog steeds te koop?


Spookies ijs / fantasmikos
Ik weet niet of dit ijs in Nederland te krijgen was maar ik weet nog dat ik dat altijd op vakantie nam en waarom? omdat je een zakje ervan kreeg en meerdere kleine ijsjes in zaten. Zo had je toch het gevoel dat je meer dan alleen 1 ijsje at en was het een wat specialer ijsje voor je gevoel ;)

Spoetnik
De laatste keer dat ik spoetnik heb gemaakt was volgens mij toen ik het aan Matias wou laten zien wat ik vroeger altijd dronk toen ik een flesje van gazeuse bij de jumbo zag liggen. Je had altijd champagne bier? bruin en het roze en gele gazeuse, dat moest je dan met koffiemelk en suiker doen en dan was vooral het schuim het aller lekkerste.

CU2 / PP2G
De voorlopers van hyves en Facebook alhoewel hyves ook al zo ongeveer  in deze throwback past. CU2 heb ik iets minder mee gedaan omdat ik voor mijn gevoel nog iets te jong was toen maar pp2g was echt hot en happening, vooral als je dan goldmember? was en kon zien wie je pagina had bezocht en hoe vaak.


Zo dat waren 5 throwbacks , wat vinden jullie, herken je ze of vind je het wel meevallen voor een throwback? Volgende keer weer 5 throwbacks en als je het leuk vind om te lezen goed nieuws want oh boy... ik heb een heel mapje vol op de computer vol met nog zoveel meer throwbacks. Till next time!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten