maandag 9 februari 2015

Pasta pesto

Nadat ik 2 week geleden op borrel night de pesto had gemaakt ( klik hier voor het recept) hield ik natuurlijk behoorlijk wat pesto over en sja je gebruikt het niet dagelijks de pesto dus bedacht ik me dat ik de pesto het beste kon gebruiken voor een simpele maar smaakvolle pasta !


Wat heb je nodig
1x pesto, het recept vind je hier
Pasta
handjevol pijnboompitjes
Parmezaanse kaas
Cherrytomaten

Het is echt heel heeeeel erg simpel dit recept.
Je begint met de pasta te koken en terwijl je pasta kookt ga je in een pan - zonder olie- de pijnboompitjes op heel zacht vuur een beetje aanbakken, ze hoeven alleen maar een beetje te verkleuren and thats it!

Snijd je tomaten in plakjes en rasp alvast de parmezaanse kaas ( dat scheelt weer tijd ;) )
Vervolgens giet je de pasta af en meng je de overgebleven pesto door je pasta heen , dit is ongeveer 5 volle eetlepels pesto. Meng de cherrytomaatjes en de pijnboompitjes erdoor heen.

Serveer de pasta pesto met de geraspte parmezaanse kaas erover heen.
Simpel of niet? dit is echt een van de snelste pasta´s die ik ooit heb gemaakt en heel handig als je nog pesto over hebt van de vorige dag bijvoorbeeld , je kan zelfs nog als je wat extra tijd hebt de gedroogde tomaatjes voor de pasta gebruiken dat recept vind je hier
Buen provecho!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten