donderdag 19 maart 2015

Foodie bucket list 2015

Een bucket list , iedereen kent het wel en zo niet dan ken je op z´n minst de film the bucket list. Het houd in dat je een lijst maakt van wat je nog wilt doen. Of dat nou binnen een jaar is of voordat je dood gaat ( soort van try before you die) en noem maar op.
Jij kiest zelf je tijdslimiet en je kiest zelf wat je erop wilt hebben , en het leuke aan een bucket list is dat je jezelf een soort van uitdaagt dingen te doen die je gewoon niet mag vergeten. Ik heb een food bucket list gemaakt met wat ik op dit moment heel graag zou willen eten of maken of hebben, en laten we zeggen dat dit een bucket list is voor het jaar 2015.


Lasagne maken
Ha dit is helemaal niet zo´n moeilijke maar toch heb ik nog maar 1 keer zelf lasagne gemaakt en toen deed ik het ook nog fout ook want toen gebruikte ik maar 2 laagjes pasta ipv laag voor laag. Dit wil ik dus nog zelf graag maken en dan goed ook



Bij een restaurant eten met een michelin ster in Nederland
Ik had het er laatst met mijn moeder over , dat ik graag een keer bij de Librije wil eten.
Ik heb al bij wat luxere restaurants gegeten zoals de pauw , jufferen lunsingh, houd van eten maar nog nooit bij een restaurant met een Michelin ster, en dat is iets wat ik toch wel heel graag wil doen. 

Een workshop volgen
ik wil heel graag een keer iets leren bij een workshop , wat weet ik alleen nog niet.
Bonbons maken , taarten maken , fondant figuren ,  pasta maken , cocktails .... ik vind alles zo leuk en ik vind het altijd leuk om nog meer te leren van een bepaald iets.
Ik weet toevallig dat mijn moeder ook een keer een workshop wilt volgen dus wie weet dit jaar samen?

De perfecte -namaak- rookworst kunnen eten thuis van de Hema
Mensen... hoe vaak heb ik op duizenden manieren wel niet geprobeerd om die ene smaak van de rookworst van de Hema thuis te krijgen. Maar tot de dag van vandaag heb ik geen enkele rookworst kunnen laten smaken naar die van de Hema.
En ik bedoel dan dat ik elke rookworst heb gekocht en op verschillende manieren heb proberen te koken whatever maar tot vandaag geen succes.
Dus wie helpt mij mee om het dichtste in de buurt te komen dit jaar met mijn thuis rookworst of gaat dit echt zo´n onmogelijke opgave worden.

Zuurdesem brood maken.
Dit is een moeilijke en eigenlijk weet ik niet eens of ik het eeeecht wel wil maken, maar ik vind zuurdesem brood zo lekker!!
Om zuurdesem brood te maken moet je een zuurdesem starter hebben en deze starter kost meer dan 5 dagen werk en geduld. Je moet de starter om de dag verversen en weer wat toevoegen van de starter van de vorige dag etc ( een starter is op basis van bloem , roggemeel en water bijvoorbeeld). Al met al een behoorlijk werkje met heel veel precisie en geduld. Maar misschien als ik in Nederland ben toch een keer proberen.

Zelf pasta maken
Ik heb nog nooit zelf pasta gemaakt omdat ik dacht dat je zoiets nooit makkelijk kon doen zonder een pasta machine. Maar bij mijn schoon familie word vaak zelf pasta gemaakt en die doen het allemaal met de hand. Dus nu moet ik het er nog eens op gaan wagen het zelf maken.


Naar de foodhallen gaan
Oke dit is echt iets wat ik moet doen als ik in Nederland ben natuurlijk. Ik lees op internet van alles over de foodhallen in Amsterdam en Rotterdam en ik denk als ik daar heen ga dat ik er rollend uit kom, maar ik wil hier graag naar toe - mam jij bent het bokje natuurlijk om mee te gaan- 

*Kitchenaid
Oef... moeilijk dit en eigenlijk doet deze mee voor spek en bonen, maar dit staat al zolang in een lijstje in mijn hoofd voor mijn (toekomstige) keuken op mijn bucket list. Ik heb zelf een kitchenaid staafmixer waar ik al heel erg veel mee kan en echt een hemels super dupeer geweldig apparaat is maar een echte kitchenaid die je altijd op alle kook programma ziet is gewoon de god van de keuken , als je dit in de keuken hebt hoor je elke keer als je het ziet haleeeelujaaaaaa. Ja deze machine wil ik zo graag maar dit word nog even door sparen vrees ik en niet voor het einde van 2015... desalniettemin blijft hij op mijn bucket list staan wachtend tot we een huis hebben met een pracht keuken.

Heb jij iets wat je echt dit jaar nog wilt koken, wilt proeven of in de keuken wilt hebben?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten