donderdag 26 maart 2015

Recent bekeken films

Iets nieuws op de blog en zo af en toe zal dit voorbij komen want misschien breng ik jullie wel op een idee voor een film of raad ik hem juist giga af ;) Kijk mee welke films ik recent heb bekeken en wat ik er van vond.



50 shades of grey
Een film die denk ik iedereen wel heeft meegekregen of al heeft gezien.
Ik had de boeken niet gelezen en was eigenlijk een beetje sceptisch over de film , het leek me niks en allemaal maar een stomme hype.
Matias zette deze film ineens uit zichzelf op en tot mijn verbazing heb ik hem met plezier afgekeken. Ik vond hem dus leuker dan ik dacht. Ik had veel gelezen en gehoord dat de film erg soft is in vergelijking van het boek maar ik vond de verhaallijn gewoon leuk van de film en de aantrekkingskracht van 2 totaal verschillende mensen.

Paddington
Een echte gezellige kinderfilm. Ga op de bank zitten, pak er een kop thee en wat koekjes bij en ga gewoon gezellig kijken. Nothing more to say

Selma
Een mooie film die de tijd beschrijft van Martin Luther King toen ze vanuit Selma gingen lopen ivm het nog niet compleet toestaan van het stemrecht voor donkere mensen.
De film is niet over gedramatiseerd maar gewoon recht voor z´n raap , ze laten eerlijk zien hoe het aan toe ging en hoe oneerlijk men was tegen donkere mensen en ook mensen die de kant van Martin Luther King kozen. Een mooie eerlijke film.

Penguins
Pinguins is al ietsje ouder maar we hebben hem op een wat saaie avond bekeken toen we zin in een grappige film hadden en ik moet zeggen deze film heeft mij zeker laten lachen.
Je kan zien dat het van de makers van Madagascar afkomstig is maar hij is origineel en zeker het kijken waard

Still Alice
Deze film heb ik samen met mijn moeder gezien en nu ik er weer aan denk ben ik er nog steeds van onder de indruk. Het gaat over Alice , een professor aan een universiteit in taal en komt er op geven moment achter dat ze begin verschijnselen heeft van alzheimer terwijl ze nog maar net 50 is, en zo volg je haar verhaal , haar gevecht om zichzelf te blijven maar ook geen controle hebben over jezelf en de stukjes die je van jezelf telkens verliest.
Het is geen film die je moet kijken omdat je gewoon een film wilt kijken, het is een film die op je gevoel speelt en als je een soort gelijke situatie hebt gekend is de film heel herkenbaar. Ik ben ontzettend onder de indruk van deze film en ik vind dat ze het ontzettend goed hebben verfilmd de verhaallijn zonder dat ze het hebben overdreven. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten