zondag 8 maart 2015

Take away in my days

Maandag


Jihaaai ik ben vandaag een indiaantje met m'n rok en mijn minnetonkas !! Ik hou van deze schoenen trouwens, ze lopen heel erg fijn en ik vind ze gewoon leuk! :D ik ga denk ik aankomende zomer zwarte halen.

We deden boodschappen , nu voor 4 dagen omdat mijn ouders komen dus doe ik iets korter zodat we straks samen kunnen bedenken wat we gaan eten en vaak als je bezoek hebt loopt de planning ook hier en daar wat door elkaar.

We hadden toiletpapier gekocht en bij het uitpakken kwamen we erachter dat in elke grote rol een mini rolletje in het midden zat om mee te nemen. Best handig!! Ik weet dat op onze vakanties naar Italië mijn moeder altijd een wc rol in de auto had dus deze mini versies zijn altijd handig.

Redbull i Missed you !! Redbull is niet te koop in Uruguay en zo af en toe vind ik een ijskoud blikje op een warme dag best lekker, alleen jammer dat ik er dus echt later op de dag van ga trillen. Btw * ik ben zo blij vandaag dat mijn winged eyeliner perfect is ( en perfect gebleven is ;)) win win !! Want de kans op mislukking is zo groot dat ik vaak liever geen eyeliner op doe haha herkenbaar?! 

Yep dit zijn de nadelen van het dragen van lipstick ;) ik draag mijn favoriete lipstick myth van Mac , een mooie nude kleur maar je krijgt er dus wel afdruk mee op je glas/ blikje ;)

Dinsdag

Yeeeehh de dag begon goed ! Want mijn ouders zijn onderweg naar mij toe , en daar ben ik heel erg super duper blij mee.
Ik voel me echt heel erg gelukkig dat mijn ouders me kunnen opzoeken en dat maakt een hoop gemis ook goed.

Ik had de hele nacht niet geslapen en kon pas echt tegen 07:00 in slaap komen. Ik werd dan ook pas om 14:30 ofzo wakker , ik ontbeet of nouja ik lunchde samen met Matias met deze paprika salade die ik gisteren had gemaakt. Super lekker en zeker snel op TLB

Ik wil een lekkere rucola salade maken voor morgen maar zo'n stom bosje vind ik maar niks. Voorlopig geen rucola voor hier haha.

En ik kon het toch niet weerstaan deze super lekkere pittige chips, alleen een beetje jammer dat hij 5 euro kost !! Ja echt waar 5 euro , oke heel af en toe dan zo'n zak chips.

Heel gek misschien voor avond eten , eggs benedict met zoete aardappel maar ik had er alles voor in huis en ik wou een keer proberen om hollandaise saus te maken dus agh wat maakt het ook uit dat het eigenlijk meer een luxe ontbijt/ brunch is. Het was lekker en ik was heel blij dat de eerste keer de hollandaise saus ook gelukt was!

Woensdag

Goedemorgen !! 07:00 en yes !! Mijn ouders zijn er , zo fijn en ben echt heel blij dat ze toch na alles ivm Colombia konden en wouden;) komen.

En vooral om wat ze mee hebben genomen ben ik ook heel blij mee natuurlijk hahah de chocolade en drop is nog onaangeraakt maar de snoep is al bijna op z'n einde ( ook mede door mijn ouders ;))

Na de siësta die me ouders wel nodig hadden na zo'n lange reis gingen we supermarkt in en kochten we wat kleine dingetjes en tissues omdat mijn moeder verkouden was.

En we gingen natuurlijk asado eten want zo hoort dat in zuid Amerika !! We hadden een mini barbecue met lekker vlees erop, m'n vader moest er natuurlijk een foto van maken.

Donderdag

Omdat Matias nog in de stad het een en ander moest regelen gingen wij mee enlunchte samen in de stad en vervolgens liepen we zelf wat rond om te kijken.

Ik was heel blij met deze sneeuwmannen koekjes die mijn moeder van kerst had bewaard speciaal voor ons haha, ja deze zijn al op !!

Vrijdag

Vandaag gingen we naar de dijk maar omdat het zo warm is kopen we eerst wat drinken in de supermarkt , we zagen deze giga kinder paas eieren en it looks good!!

De dijk van san Juan en een dijk van een camera van mijn vader.

Overal worden foto's en selfies gemaakt dus ik doe mooi mee ;)

OHGOD!! na de dijk en rond gereden te hebben gingen we naar de supermarkt om drinken in te slaan omdat we eindelijk de auto hebben, alleen hadden we niet deze rij verwacht... We hebben 23 minuten in de rij gestaan en ja dat hebben we getimed.

We waren dus ook pas laat terug en maakte de simpele pasta carbonara met tomaten met chimichurri , yum

Zaterdag

Vandaag gingen we lunchen bij een plek die we ergens tussendoor zagen en mooi rustig en afgelegen lag. We reden door de bergen en zo ook langs dit water uit de bergen waar we even zaten.

En daar zaten we dan bij een prachtig afgelegen restaurantje buiten op fijne stoelen. Alsof we in een eigen tuin zaten!! Genieten!!

We kregen genoeg bezoekjes van de hond die er woonde en hij vond het aaien heerlijk, en die poot ging dan ook telkens omhoog als je stopte.

Vlees !!! Het restaurant was natuurlijk met asado en het was heerlijk.

En zo was het alweer avond en waren we thuis en hadden we avond gegeten en gingen we met ananas voor de tv zitten , we keken naar pinguïns die ik nog grappiger vond dan ik van te voren had verwacht, ja wel een aanrader als je gewoon 'dom' een leuke film wilt kijken.

Zondag

Omdat we gisteren langs zo'n mooie plek reden wouden we er vandaag weer naar toe om te picknicken . We hadden zelf brood , quiche en dips gemaakt.
Leuk verhaal ik zou en ga het allemaal op de blog zetten wat we hadden gemaakt . Kwamen we op de plek van bestemming kwamen we erachter dat we de avocado spread en hummus in de koelkast waren vergeten!! Hadden we alleen de focaccia en de quiche , oeps...

Na het picknicken gingen we een klein musea in en daarna terug naar huis. We konden natuurlijk niet thuis komen zonder ijs te hebben gegeten. Voor de mensen die mij kennen ben ik niet een grote ijs eter en nam ik dus een smoothie ( van ijs dat weer wel ;))

Om 19:15 begon de voetbal wedstrijd van San Juan en van wachten in de volle zon ging het ineens naar een zandstorm die over kwam waaien, zoals je op de eerste foto ziet zagen we al wat aankomen maar dachten we , tenminste ik dat het regen was maar het bleek allemaal zand te zijn !! Mijn net gewassen haar was een stuk touw geworden van al dat zand en je voelde het ook helemaal op je gezicht.
Uiteindelijk kwam de blauwe lucht er toch weer doorheen en liep de wedstrijd af met 0-0

Dit was een week van niet alleen mij en Matias maar ook die van mijn ouders ;) eentje waar ik ontzettend van geniet en komende week nog meer van ga genieten!! Heerlijk om thuis in de buurt te hebben en ben er zo dankbaar voor.

Till next time!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten