maandag 23 maart 2015

kip pesto

In Zuid-Amerika eet men 4 keer. Ontbijt , lunch , tussendoor en avond eten, Wij als Nederlanders daarentegen eten heel braaf ons ontbijt , broodje als lunch en als je eventueel bij je opa en oma eet dan eet je warm , kleine snack of koekje in de middag bij een kop thee en het avond eten.

Je begrijpt vast dat aangezien ik met een Zuid-Amerikaan samen woon ons eetpatroon behoorlijk gemixt is en dat onze lunch vaak warm eten is, wat trouwens ook grotendeels is omdat Matias sport en hij meer nodig ´heeft´ dan alleen een broodje.
Nu heb ik om eerlijk te zijn niet altijd zin om een uitgebreide maaltijd te maken in de middag en kost het ook gewoon het dubbele aan boodschappen als ik en ´s middags en in de avond een complete maaltijd zou koken. Ik kook dan dus ook vaak in de middag makkelijk en niet te uitgebreid. Vorige week kookte ik weer zelf voor het eerst de lunch en eigenlijk zou ik alleen een makkelijke pasta maken met wat gesneden tomaat en knoflook maar Matias vond dat hij ook een stukje kip erbij nodig had, zo gezegd zo gedaan de kip met pasta werd de lunch. Mijn idee was eerst de kip alleen even grillen en klaar is kees maar agh met wat ik in de koelkast had liggen kwamen natuurlijk allemaal ideetjes en zo kwam ik uit op simpele kip pesto die je maakt terwijl je pasta kookt en je het direct samen kan serveren!

Wat heb je nodig voor 2 personen
olijfolie
2 kipfilet
halve tomaat gesneden in blokjes
halve ui gesneden in dunne ringetjes
1 fijn gesneden knoflook teentje
3 eetlepels pesto ( klik hier voor zelfgemaakte pesto)
Parmezaanse kaas

Doe in een koekenpan of een grill pan een scheut olijfolie en bak je kip met wat zeezout mooi met een krokant buitenkantje.

Na 2 a 3 minuten ongeveer dat je de kip in de pan hebt doe je de fijngesneden knoflook , dunne uienringen en de blokjes tomaat erbij en bak je dit mee. Zorg ervoor dat je ui niet verkleurd, je wilt het zachtjes mee bakken niet aanbakken.

Zodra je kip een mooi kleurtje heeft smeer je de bovenliggende kant in met een laag pesto en draai je hem na een minuutje om en smeer je dan die bovenliggende kant ook in met pesto.
Leg vervolgens het ´mengsel´ van de tomaat , ui en knoflook die je hebt meegebakken in de pan boven op je stukje met kip zodra je kip bijna klaar is.

Serveer de kip met geraspte parmezaan en eventueel nog wat extra pesto.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten