zaterdag 21 maart 2015

Zondagse nostalgie

We gaan weer nostalgisch doen en terug blikken op dingen die wij of tenminste ik absoluut herken van vroeger! kijk je mee?

Dit is een hele oude reclame poster volgens mij en ver voor mijn tijd maar ik herinner me altijd dat ik deze snoepjes bij de kruidvat kon kopen en mijn moeder ze doodeng vond omdat zij vroeger als kind er ooit eens bijna in gestikt was en door haar vader op de kop werd gehangen boven de wasbak om het snoepje uit haar keel te krijgen.

Kinder skeelers, rollerblades hoe je het ook maar wilt noemen. Met een rem voorop en ze waren ook nog eens verstelbaar voor verschillende maten. Ik kon er totaal niet op skeeleren want de wieltjes waren zo stroef en liepen vaker vast dan dat ze daadwerkelijk rolde. En wat een geluid maakte die dingen! Op de klinkers buiten op straat , ja je hoorde het van ver weg als iemand deze dingen aan had.

Wie ben ik , een spel dat nu nog steeds word gespeeld maar zoals je hem op de foto ziet zo speelde ik het altijd. Er zat ook een dame in het spel met zwarte krullen en wat vollere wangetjes, dat was mijn moeder vond ik altijd haha!

Metallic gelpennen waren the bomb!! je schreef er mee in je eigen agenda of liet uitgebreide berichtjes achter in andermans agenda, vriendenboekjes you name it. Je mocht ze ( ik tenminste) nooit gebruiken als de meester of juf je werk moest nakijken want dat moest met de saaie pen van school maar je naam op het schrift schrijven ermee mocht dan weer wel. En dan vooral dat je naam later was uitgeveegd grotendeels op het schrift omdat het nooit goed droogde met deze pennen.

Het boek van de Jetsons heb ik nooit gelezen maar zo te zien ziet er aardig oud uit haha , ik heb het altijd op tv gezien en ik vond het altijd wel fascinerend wat er allemaal kon in de toekomst. En als ik me goed herinner hadden ze ook altijd een robot huishoudster met schort en al !! ja dat wou ik ook wel hebben, iemand die voor mij opruimde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten