vrijdag 6 maart 2015

tosti asado

Een asado tosti , ja waar restjes wel niet goed voor zijn want deze tosti is goddelijk mensen. Vorige week hebben wij op onze mini barbecue een asado voor 2 gehad en hadden we ( ik had het beetje express zo gepland) een stuk entrecote over. Ik had namelijk besloten dat ik de volgende dag met veel kaas , entrecote en chimichurri een tosti wou maken waar je u tegen zou zeggen en naar mijn mening is dat dubbel en dwars gelukt! kijk mee hoe ik deze tosti maakte.



Wat heb je nodig
2 plakjes wit brood
Jonge kaas
Oude kaas
Entrecote ( heb je dit niet over bak dan een stukje entrecote medium raw)
Chimichurri, het recept vind je hier.

Ik heb 2 giga stukken wit brood gebruikt die speciaal voor tosti´s zijn dus wat mijn tosti was is waarschijnlijk 2 normale tosti´s.

Leg een plak wit brood op een plankje , aanrecht noem maar op en beleg dit als eerste met de oude en jonge kaas, gebruik lekker veel want who doesn´t love extra melted cheese.
Leg daar vervolgens de plakjes entrecote op. Geen zorgen als het wat te rauw voor je is want doordat we de tosti langzaam grillen gaart je vlees ook meer.
Verdeel ongeveer 2 eetlepels met chimichurri over het vlees en kaas heen en leg de bovenste plak brood er op.

Nu gaan we met een kwastje in de chimichurri dippen zodat we de buitenkant met de olie van de chimichurri kunnen besmeren zodat het en lekker knapperig word en lekkere smaak krijgt.

Zet een pan of een grillpan op heel laag vuur en leg je tosti in de pan op de kant die al besmeerd met olie is, vervolgens als de tosti in de pan ligt kan je ook de nu boven liggende kant die nog niet ingesmeerd was met olie insmeren.

Bak / grill je tosti heel zachtjes en draai een paar keer om. Je zult zien als het klaar is dat de kaas gesmolten is en de buitenkant licht gekleurd is en wat knapperig is. Je bakt je tosti op zacht vuur omdat als het te hard gaat is je buitenkant knetterhard terwijl je kaas niet helemaal gesmolten is en we willen natuurlijk dat de lading kaas smeuïg en zo in draadjes gaat als je het snijd ;)

Eet je tosti met nog wat extra chimichurri of doe er lekker barbecue saus bij. Buen provecho!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten