zondag 22 maart 2015

Take away in my days

De week waarin mijn ouders woensdag weer weg gingen en we weer ´alleen´ achter bleven, kijk je mee?!


Maandag

Mijn ouders waren er natuurlijk niet voor bestemd om de hele dag stil te zitten , we werden in het centrum afgezet door Matias, bij de ijssalon om precies te zijn en liepen vanuit daar naar het centrum.
Ik nam 1 bolletje in de smaak citroen.

Er was niet heel veel te beleven in het centrum want we waren te vroeg voor de winkels - hulde aan de siësta!! pfff-  dus we gingen het terras op en daar gaf ik wat pinda´s aan de duiven die vrolijk uit mn hand aten.


Dinsdag

Nog niet eens een week geleden heb ik mijn kruiden in potjes geplant en de tijm laat zich al zien !! leuk.


Het was de laatste dag van mijn ouders , snik snik.. We gingen uit eten bij la cava in de avond maar Matias besloot daar voor nog even zijn band te checken want die was sinds paar dagen wat leger. Wat bleek? er zaten gewoon 2 dikke schroeven? in.


Welkom bij La Cava, het restaurant van San Juan.

Ik nam als voorgerecht een salade met gamba's .. Het was lekker maar niet spectaculair , als hoofdgerecht had ik een gewone entrecote en ben ik vergeten een foto van te maken.


En er is altijd plaats voor een toetje toch? ik nam .... uhhh.... gekarameliseerde noten ( ja die 2 lullige nootjes waren dat) met witte chocolade puree ( in dat balletje) en een soort fruit mousse.

Woensdag


En toen waren mijn ouders alweer weg , snik heeeeel erg snik!. Ik kreeg deze foto doorgestuurd op de app vanuit Buenos Aires dat KLM al was gearriveerd. Ondanks dat ze nog in hetzelfde land zaten voelde ze alweer heel ver weg en miste ik ze al direct heel erg.

Om mijn gemis een beetje te minderen brak ik de oude kaas aan en maakte ik brood van de Abdij mix die mijn ouders hadden meegenomen voor mij. ( dit was minstens 4 kilo samen ;) )


S´avonds had ik geen zin om te koken en besloten we de sushi eens te gaan proberen ( geen succes!! zalm uit een blikje ipv vers) In ieder geval liet Matias mij rijden naar de sushi en het was weer sinds Juni dat ik reed. Moet toch altijd weer wennen in een nieuw land waar je de regels etc nog niet kent.


Donderdag

Veilig aangekomen en wel thuis. Mijn moeder was direct alweer in de keuken en mijn vader? die zat met de brilletjes voor de eclips. Die brilletjes hebben ze volgens mij al sinds de jaren 90. 
Wel gek trouwens , zo zit je samen aan tafel 2 week lang en zo zit je weer duizenden kilometers van elkaar verwijderd... ik moet er soms wel om slikken dat het zo is. *brok in de keel


Ik was alleen in de avond en at dus ook alleen,ik had geen zin om naar de supermarkt te gaan maar had nog aardappelen,ui en wortels in huis dus ik maakte stamppot en ja met die hoeveelheid jus is het een stamppot jus soep geworden



Vrijdag

Soms even een quote tussendoor die passend is op dat moment , ik sla ze altijd op in mijn telefoon.


Het was nu echt tijd voor boodschappen en aangezien het na Matias zijn siësta was gingen we eerst koffie drinken. Ik probeerde de latte karamel uit maar die was zo giga zoet brrrr ik hou van zoet maar niet zo zoet!


Mijn ouders hebben een beginnende verzameling van de KLM huisjes maar die rechter is toch het allermooiste vind ik ;) die hebben ze met kerst van Matias en mij gekregen en we hebben zelf het gele aan de binnenkant geplakt en het strikje erom heen gedaan.


We hadden singstar gedownload op de ps4 en het leuke is dat je nu niet meer apart een microfoon nodig hebt maar je je telefoon kan gebruiken! Met singstar moet ik altijd aan mijn vriendin Karianne denken waarmee ik wel dagen lang singstar heb gespeeld ( en ze won altijd verdorie!!) J.Lo from the block was mijn meest gezongen nummer denk ik toen.


Zaterdag

We gingen s´ochtends naar de markt om fruit te halen en in de hoop dat we nog vijgen konden scoren. Het fruit was gelukt , de vijgen helaas niet. Ik vrees dat ik vorige week met mijn ouders de laatste portie van het seizoen heb gescoord.


Van het verse fruit gingen de sinaasappels direct op de perser. Lekker verse jus in de koelkast voor de ochtenden. Alleen mis ik wel de wat zurige jus hier. De sinaasappels zijn allemaal wat zoeter hier terwijl ik juist met sinaasappelsap het lekkerder vind als het wat zuurder is.


Mijn schoonmoeder appte deze foto door. Wat een dotje Rocco he en reken maar dat ik hem ontzettend mis. Eind april gaat hij als het goed is naar mijn ouders toe en daar moet hij nog heeeeel veel afleren vrees ik , zo o.a. op de bank liggen ;) maar het scheelt in Nederland heeft Rocco gezelschap van al zijn oude vriendjes ( Luna , Puck , Reyna) en zal die snel genoeg van hun de manieren ( goede!!) leren haha.


Na het continue zingen van spetter spetter spater van Herman van Veen in de auto met Matias en mijn ouders liet ik aan Matias zien waarvoor het nummer eigenlijk was, en ik liet ook gelijk zien dat Alfred eigenlijk hele volwassen dingen had die je als kind nooit zag. Zo is Dolfje natuurlijk gebaseerd op Adolf Hitler.


Zondag

Goooodmorning !! ik ben zo niet gemaakt voor vroeg opstaan maar soms heb ik zo´n ochtend dat ik klaar wakker ben als Matias naar training gaat en ik niet meer in slaap kom.

Zo ging ik maar om 08:00 op de bank Paddington kijken en vond hem erg leuk !! een leuke gezellige kinderfilm waar je als volwassenen ook goed om kan lachen.


Dit kratje had ik gisteren trouwens snel meegenomen van de markt haha, hij stond er maar op straat en ik zocht al hele tijd een kratje voor bijvoorbeeld food foto´s en nu eindelijk vond ik een goede. Matias pakte het kratje snel op en we liepen vrolijk door voor het geval iemand ineens zou zeggen dat het niet mocht wat we deden.


We aten de laatste restjes of nouja restjes nog best wel wat van de carpaccio en het gebakken brood.


Ik maakte carrot cake voor Pasen alvast maar ik sneed per ongeluk door de siliconen mat heen verdorie!! ik had nog wel zo voorzichtig gedaan maar helaas.....

En we sluiten af met Roccooooo !! ik had een foto op instagram gezet van hem en een account voor labradors getagt, ze plaatste de foto van Rocco en tot nu toe heeft hij 830 likes. Agh al die likes het maakt niet uit hoeveel of hoe weinig, het is en blijft een schatje die Rocco he ? ;)

Tot volgende week !!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten