maandag 16 maart 2015

Take away in my days

Maandag




Vandaag moest matias pas s'middags trainen en gingen we lunchen bij la cava , het nummer 1 restaurant van San Juan volgens trip advisor.

We deelde met z'n vieren gefrituurde inktvis ringetjes , erg lekker met sesam  En verschillende soorten saus

Ik deed braaf en nam een geitenkaas salade , mijn vader nam vis , Matias kip en mijn moeder een ceasar salade met zalm . We namen er een lekker witte wijn bij. Een echte luxe lekkere lunch

En sorry het is alleen eten vandaag , we sloten de dag af met zelf gemaakte frikandellen !!! Ik mis alsnog de echte Hollandse frikandellen maar deze komen in de buurt hoor !!! Een echte frikandellen speciaal

Dinsdag

Vandaag gingen we naar Mendoza. Dit is ongeveer 2 uur rijden vanaf San Juan en het is meer een stad dan San Juan en ook wat aantrekkelijker voor toeristen.

Af en toe moest even op de kaart gekeken worden waar we heen moesten lopen voor bepaalde toeristische attracties , maar gelukkig hebben we mijn vader die een expert is met het 'gids' zijn ;)

We kwamen na her en der lopen in een park waar van dit soort prachtige gekleurde bankjes stonden. Mooi voor foto's toch ?!

Toen we tegen half 6 weer terug naar San Juan gingen , ging de zon ook onder  en zagen we onderweg prachtige kleurtjes in de lucht.

We sloten de dag af in de stad van San Juan en met natuurlijk wat wijn en een toetje !!

Woensdag
Oehhlala! Mijn ouders hadden bonbons gekocht in Mendoza gisteren en die mochten we natuurlijk eten ( eentje maar) bij de koffie.

Het was een iets wat luie dag vandaag omdat gisteren zo'n lange dag was met rijden en lopen in Mendoza. Matias moest alweer naar training en mijn ouders en ik liepen naar het centrum en liepen wat rond en dronken op het terras een biertje met wat hapjes. Een echte wijn ehhhh drank en spijs reis is het voor mijn ouders.

Donderdag

En zoals ik al zei een wijn en spijs reis... We bezochten vandaag een bodega ( wijnboer , hoe noem je dat precies ) van Graffigna. De meest bekende wijn uit San Juan en vanaf dit jaar als het goed is ook in Nederland te koop.

De druiven hangen overal waar je loopt en ik heb er stiekem eentje geplukt en ja ze smaken lekker!

Tijdens onze tour door de bodega lieten ze ons ook deze giga tonnen zien die vroeger gebruikt werden voor de wijn. Nu waren ze leeg maar zo groot zijn dit soort 'opslag' tonnen dus. Thats a whoooole lot of wine.

En ja ! Score! We mochten ook nog een glaasje proeven van de wijn en we kregen gelijk uitleg erbij hoe je wijn proeft en waar je op moet letten.

Vrijdag

Oh boy ik schaam me voor de hoeveelheid eten maar i love it! We hadden gisteren zelf pizza gemaakt ( volgens recept van the love bagage natuurlijk ;)) en we hadden nog een over . Niks beter dan een koude pizza als ontbijt/ lunch.

Te grappig dit , sommige honden op straat gaan blaffen naar je auto en blijven voor je auto rennen. Wij gingen een soort museum en daar bleven deze honden ons een aardig stuk naar toe volgen.

We waren bij het huis van sarmiento geweest . De man die president van Argentinië laaaang geleden was en voorstander van boeken en vrije scholen was.

Bij thuiskomst heb ik mijn plantjes die we deze week hadden gehaald geplant en ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Ik heb gewoon simpele kruiden gekozen, peterselie , mint , basilicum en tijm.

Oehhhh en ik maakte roti voor in de avond. Ik denk dat elke Surinaamse familie wel een ander recept heeft maar ik gebruikte het recept van Ramon beuker.

Zaterdag

Vanochtend liepen mijn ouders en ik naar de markt die hier op ongeveer 10 minuutjes lopen is . Ik heb gelukkig nog net een van de laatste vijgen kunnen bemachtigen !! Zo lekker en wij eten het gewoon zo als fruit of we gebruiken in een zoete aardappel salade of met gorgonzola en ham uit de oven. Yumm

Bij het plaatselijke café ontbeten we met media luna's ( halve maantjes dus croissantjes) en koffie. Goedemorgen!!

We besloten dat we vanavond een soort van hapjes avond zouden doen , barbecue aan , vlees en tapas erbij. In de keuken dus en voorbereiden maar !

Als 'amuse' maakte we een tartaar met een kwarteleitje erboven op. Wat pittige saus erbij en smullen maar.

Daarna hadden we gevulde inktvis en een goed stuk vlees. We zouden er nog vijgen etc bij doen maar het werd zoveel dat we het hier maar bij lieten.

Zondag

Vroeg uit de veren want vandaag reden we maar liefst 3 uur naar valle de la Luna. Een vallei die beroemd is omdat ze daar dinosaurus fossielen vinden en er stenen etc te vinden zijn die tot de gekste vormen zijn gevormd door de wind , water noem maar op.

Even bij een uitkijk punt wat foto's maken en weer doorgaan. Het was trouwens eerste keer dat Matias echt door de bergen reed.

Hier stond Matias alvast op het uitzicht punt van de vallei.

Vervolgens reden we in onze eigen auto in een groep met gids door de vallei Rn kregen we op 3 verschillende plekken uitleg.

En als dit geen echte liefde is ;) samen foto's maken. stelletje toeristen.

En ja dan moet je natuurlijk even poseren voor een Panorama foto. Net doen alsof je heel druk bezig bent papa!!

Ik heb verder geen foto's gemaakt omdat mijn vader veel foto's maakte en ik gewoon keurig aan get opletten eas wat de gids allemaal vertelde ;) het is wel grappig dat je op een plek komt waar stenen meer dan 250 miljoen jaar oud zijn en de gekste vormen hebben allemaal gevormd door moeder natuur.

Dit was mijn week weer! CU next time!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten