zaterdag 28 maart 2015

Zondagse nostalgie

Zo leuk , ik merkte de vorige zondagse nostalgie dat heel veel mensen dingen herkende en ook heel veel mensen reageerde op Facebook en vooral op de rang snoepjes. Alsof iedereen bijna wel een bijna keer gestikt ervaring met de rang snoepjes heeft gehad.
In ieder geval dit keer geen gevaarlijke snoepjes in de zondagse nostalgie maar weer andere leuke dingen! kijk je mee?




Weer iets van ver voor mijn tijd maar deze had mijn moeder nog en die gebruikte ik soms als klein meisje maar mennnn wat stonk dat ding naar verbrand haar zeg!! en het gebeurde ook vaak genoeg dat er per ongeluk wat haar in de föhn gezogen werd.

Ah Noortje. Die las ik altijd in de Tina en ik lees net op internet dat het al vanaf 1975 in de Tina stond en tot 2013 altijd is verschenen in verzamel albums. Ik heb denk ik zelfs nog in oude Tina´s bewaard door mijn oma de Noortje strip gelezen.

Kent iemand dit spel? Met Boggle moest je woorden maken van de letters die in het gele bakje terecht waren gekomen en je had natuurlijk een timer.
Ik heb werkelijk waar dit spel zo ontzettend veel gespeeld als ik bij mijn oma was, en samen met mijn oma. sweet old memories

De grote vriendelijke reus. Het boek weet ik niet meer of ik dat heb gelezen maar de film heb ik wel gezien en wat heb ik altijd moeten lachen om het stukje dat hij een soort drankje neemt en van scheten en al de lucht in vliegt.

Wie had deze niet?! de Pennie maat !! stop je geld erin , en je kon op het schermpje aflezen hoeveel erin zat, zelfs biljetten konden erin. Ik voelde me wel heel volwassen met deze spaarpot en hij was nog leuk ook!

Dat was hem weer voor vandaag , herken jij er weer dingen in? Till next time.

1 opmerking:

  1. Oh ja, de penniemaat, van de Postbank! Wat een geweldig ding was dat, inderdaad echt pure nostalgie! De vorige items zijn denk ik weer net wat van voor mijn tijd, behalve de GVR. Ja, dat was ook echt een mooi boek. Leuk artikel dit!

    BeantwoordenVerwijderen