woensdag 25 maart 2015

Salade van asperges en geitenkaas

Met Pasen verschijnt vooral de asperge en de eiergerechten op tafel, tenminste bij mij thuis. En met deze salade heb jij binnen een handomdraai een makkelijke snelle salade gemaakt die perfect voor een uitgebreide lunch is. Eet het met een lekker stuk donker brood ( passie & liefde brood van de Albert Heijn , mijn favoriet) 

Wat heb je nodig:
Groene asperges
Zachte geitenkaas
Rode ui
Rucola
Cherry tomaatjes
Pijnboompitjes
Balsamico
Ei per persoon


Sorry het ei ontbreekt op de foto's
Zet een pan met water en azijn aan de kook om later je eieren in te pocheren.

Begin nu met het snijden van de asperges in stukjes van 2cm en de rode ui in dunne ringen , bak dit voor ongeveer 3 minuten in een pan met beetje olijfolie.

Verdeel in een kom of op je bord de rucola , door de helft gesneden cherry tomaatjes , gebrokkelde geitenkaas en de asperge met rode ui.

Bak een handjevol pijnboompitjes op zacht vuur in de pan totdat ze licht gekleurd zijn.
Voeg dit nu ook toe aan de salade en doe er naar smaak de balsamico en olijfolie overheen.

Als laatste ga je je ei pocheren, er zijn vele verschillende manieren hiervoor en je mag ook gerust gewoon een ei zacht koken maar ik pocheer het altijd bij deze salade.
Nadat mijn water met azijn heeft gekookt pak ik een houten spatel en maak ik een soort van draaikolk in het water , vervolgens laat ik het ei in de draaikolk vallen zodat het eiwit direct om het eigeel heen draait. Laat het voor 4 / 5 minuutjes in het water en je hebt een perfect zacht gepocheerd eitje.

Je kan eventueel om iets zoets toe te voegen aan het geheel 2 aardbeien in plakjes snijden of gedroogde abrikoos en dat erbij doen, geloof mij het zoet met balsamico en geitenkaas gaat ook erg goed samen!!

Smakelijk eten!

1 opmerking:

  1. Oeh, lekker dit zet, ziet er goed uit! Vooral die geitenkaas maakt het echt even af, yum. Gisteren heb ik zelf een heerlijke couscoussalade gemaakt, met o.a. courgette en feta, ook lekker!

    BeantwoordenVerwijderen