dinsdag 21 oktober 2014

Keuzes maken

Als je in het buitenland woont en je hebt vakantie is een van de eerste dingen die je het liefste wilt is terug gaan naar je thuis land , terug te gaan naar je familie en vrienden. Alles inhalen wat je mist en je ouders weer een knuffel te kunnen geven.
Nu heeft niet iedereen die in het buitenland woont de kans om zijn of haar familie elke vakantie te bezoeken omdat reizen over het algemeen duur is en je dat niet even 123 kan doen ( yeah voor Robert Ten Brink die met all you need is love , love is in the air etc een heel groot deel wel hiermee helpt) en hebben Matias en ik wel het geluk dat wij de mogelijkheid hebben om in onze vakanties heen en weer te kunnen reizen dat besef ik mij zeker wel.

Maar toch zullen wij voorlopig wel de keuze moeten maken naar welk thuis land wij gaan.
Zolang Matias en ik beide buiten onze thuislanden wonen moeten wij onze vakanties verdelen , Uruguay en Nederland liggen nou eenmaal niet naast elkaar en kunnen we dus ook niet even in dezelfde vakantie daar tussen heen en weer pendelen.
Dus ja , dat is elke vakantie verdelen en kiezen wat voor ons op dat moment eerlijk voelt.
Maar voelt het eigenlijk ooit wel eerlijk? Is het ooit een eerlijk gevoel dat we nu deze kerst naar Uruguay gaan omdat de vorige in Nederland was maar dat dit maakt dat ik een jaar lang niet mijn vrienden en familie zie?. Of zou het wel eerlijk zijn als we naar Nederland gingen in december omdat we net weg zijn verhuisd uit Uruguay maar dat Matias dan voor de 2e keer niet met kerst bij zijn familie is?.

Een keus moeten maken tussen welke vakantie naar welk thuisland bij welke familie is nooit makkelijk om te maken , En ja to be honest komt daar ( van mijn kant dan ) soms echt wel wat jaloezie bij kijken.
Want nu gaan wij in december naar Uruguay omdat vorig jaar kerst in Nederland was , eerlijk is eerlijk. Maar ben ik dan niet jaloers als ik hoor dat de vakantie hier misschien in Colombia langer is in december dan vorig jaar werd gegeven in Uruguay ? Ja absoluut ben ik dan een beetje jaloers want dan denk ik ´grrr vorig jaar had ik maar de helft van de tijd met mijn familie en vrienden , en nu is het dubbel zoveel vakantie maar gaan we niet naar Nederland.
Maar wilt dat zeggen dat ik Matias niet die tijd gun in Uruguay? Nee natuurlijk gun ik hem dat , ik gun hem alle tijd van de wereld en ik ga ook met alle liefde met hem mee.
Want ik weet dat hij hetzelfde bij mij doet , en hij met dezelfde liefde naar Nederland gaat in de vakanties om vervolgens die vakantie zijn eigen familie niet te zien, en wauw ik mag mezelf de grootste geluksvogel noemen denk ik voor het feit dat Matias later in Nederland wilt wonen ( moet je voorstellen als je daar de keus tussen moet maken , in welk land je samen gaat wonen)

word een keuze maken tussen waar jouw thuis is en tussen waar jouw partners thuis is ooit makkelijker ? Nee.
Maar leer je wel doordat je een keus moeten maken wat juist zoveel meer specialer is als het uiteindelijk jouw vakantie of jouw tijd is? Absoluut.

Het is misschien even slikken , of ik nou langer moet wachten tot we terug gaan naar Nederland of dat Matias langer moet wachten tot we terug gaan naar Uruguay.
Ik vrees dat zolang we dit leven leiden er altijd een traan en een lach zullen zijn , maar zullen die beide altijd uit liefde voortkomen voor en van onze familie , voor en van onze vrienden en voor en van ons thuis.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten