woensdag 29 oktober 2014

Spinazie salade ( snel sneller snelste)

Ik heb geen idee waar dit recept origineel vandaan komt , ik weet alleen dat ik hem van mijn moeder heb en dat ik het altijd ´gemeen´ vond dat we maar 1 ei per persoon kregen bij de salade.
Deze salade is echt zo easy en als je er gebakken krieltjes bij doet is het een perfecte maaltijd voor in de winter. Laat je de krieltjes weg dan heb je voor in de zomer een lekkere makkelijke salade.

Lees verder hoe je dit zelf maakt



Ingredienten :
  • Spinazie
  • bacon
  • radijsjes
  • eieren
  • mosterd
  • azijn
  • olie


Bak de bacon krokant in een pan en zet ondertussen een pan met water op het vuur om de eieren in te koken.

Was de spinazie in een zeef en laat het goed uitlekken en doe het in een slakom.
Snijd je radijsjes in plakjes en doe dit bij de spinazie.
Zodra je bacon lekker knapperig is haal het uit de pan en snijd het in stukjes of breek het in stukjes en doe dit ook bij de spinazie en radijsjes.

Kook je eieren zacht . Ik zelf vind het lekkerder als ze net zo zacht zijn dat het eigeel eruit loopt zodra je ze doormidden snijd.( doe dit niet bij de spinazie maar leg het apart op elk bord)

Je dressing voor de salade is super easy. Meng de mosterd met azijn en olie ( ongeveer 2 el olie 1 el mosterd en 1 el azijn maar om eerlijk te zijn houd ik van veel dressing dus gooi ik het gewoon allemaal bij elkaar en proef ik tot ik het genoeg vind)
Hussel nu lekker je dressing door je spinazie salade.

En klaar ben je !! ben je al verbaasd dat dit het recept is?? ja really this is it?!! ja echt zo snel ben je klaar!!  deze salade kreeg ik altijd thuis met gebakken krieltjes en is echt zoals je dus ziet een makkelijke snelle maaltijd. De krieltjes moet je natuurlijk wel veel eerder maken dan de salade maar agh zet die krieltjes op het vuur en je hebt alle tijd om de spinazie salade te maken! Het is zelfs zo snel dat zelfs als je krieltjes al op bord liggen je zo ongeveer de salade nog kan maken ;)

Eet smakelijk!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten