zondag 26 oktober 2014

Take away in my days

er is weer een week voorbij en nu een volle take away in my days !
van maandag tot en met zondag neem ik je mee in het kort in mijn dagen door middel van foto´s.
Enjoy!



maandag 

Matias was het zo zat dat mijn kleren door de hele 'kleding kamer' lag dat hij zelf besloot er orde in te maken en het allemaal voor mij opruimde , dankjewel schat!! 

Zoek ons appartement ..... We zitten het 3e raam als je van boven naar beneden gaat . Hoe leg je dat eigenlijk goed uit ? Haha we wonen in ieder geval op de 4e verdieping 

Ik had pasta aglio gemaakt met echt maar een halfje van een halve rode peper, alleen was het denk ik een van de heetste pepertjes want de pasta was echt ontzettend heet , ik kon het nog net opeten maar Matias kreeg niet meer dan 2 happen weg

Mijn moeder had mij sloffen gestuurd van echt schapenwol omdat ik hier in huis altijd koude voeten heb. Volgens mij ruikt Rocco die schapen nog want mijn sloffen zijn echt nergens veilig voor hem, hij jat ze nog net niet van mijn voeten

Walking dead is terug !!! deze serie keken Matias en ik op de apple tv en nu kunnen we het gewoon ´live´ op tv volgen

Dinsdag

Vandaag zou tussen 08:00 en 17:00 eindelijk ons pakket van mijn ouders komen , dus ik ging vrolijk vanaf 08:00 op de bank met dekbed wachten op het pakket 

Woehoee eindelijk binnen het pakket en zoveel lekkere dingen en 2 handdoeken ook nog. Blij blij blij !!!!

Ik laat graag het dekbed uit het raam 'uitwaaien' omdat het dan zo lekker ruikt ' s avonds alleen mag ik het officieel niet uit het raam hangen maar alleen binnen , dus agh hang ik het stiekem uit het keukenraam waar de security het niet ziet 

Joehoe mag ik mijn kussen terug Rocco ??

woensdag 

Die vervelende woensdag dat Matias het ongeluk had op training , mijn 2 patiëntjes samen bij elkaar hoor
Wachtend op de röntgen foto van Matias zijn schouder

oeps , maar dat het niet goed was met z'n schouder zagen we ook al zonder de röntgen foto.

No worries schat , mijn vader komt je wel even opereren !!


Als troost voor vandaag maar alvast voor kerst een trein blik gevuld met kerstkoekjes gekocht , gewoon voor het leuke gevoel


Donderdag

Jammer dat er geen goud zoeker op Rocco z'n kap zit , anders waren we nu al rijk geweest

Halloween donuts bij de supermarkt , ik krijg daar alleen al zin in hoe het eruit ziet 

Een mini me dolce gusto met 5 pakken koffie : 2x cappuccino , late machiato , chococino en Chai tea latte voor maar 83 euro !! We hebben zelf al een koffiemachine van dolce gusto maar die is in Uruguay want die is te groot om telkens mee te nemen dus dit konden we niet weerstaan voor zo'n prijsje voor hier 'thuis'.

Stonden Matias en ik op de gang te praten en dacht Rocco dat hij toch wel achter langs kon bij Matias , niet dus .... Daar ging de vaas gevuld met water en de bloemen. Ook zo fijn opruimen met alleen een veger en een dweil 

Omdat Matias zijn moeder de volgende dag kwam moesten we Rocco in de kamer doen waar geen deur voor zit , en aangezien onze slaapkamer deur niet dicht kan en Rocco niet in de bench kan met de kap op moesten we Rocco de weg blokkeren anders komt die geheid de hele nacht langs of springt die op bed .... Toch hoorde ik na een uurtje lawaai en probeerde die stiekemerd over de koffer heen te kruipen ( en dan ook nog kijken met een blik van wat doe ik fout ? )

Vrijdag

Voordat we Matias zijn moeder ophaalde van het vliegveld moesten we naar de dierenarts om z'n allergie te laten checken na een week crème smeren maar helaas pindakaas bleek dat door z'n haren en de korst over de plek het geïnfecteerd was geraakt dus moest de korst eraf gehaald worden en werden de haren erom heen weg geschoren om nog meer irritatie te voorkomen. Arme Rocco :(

Gelijk nadat we Elena hadden opgehaald moesten we door naar de kliniek waar Matias dinsdag geopereerd word om papieren in te vullen etc. Dinsdag 4 uur word Matias geopereerd ,spannend hoor

Mmmm mosselen voor een makkelijke snelle ( alweer snel en makkelijk! ) pasta. Ik was vergeten foto's er van te maken maar ik zal binnenkort recept plaatsen ;)

Zo lief ! Elena had nog dingen voor mij meegenomen die ik niet meer in de koffer kon meenemen vanuit Uruguay , gebakken uitjes heb ik gemist !! En mmm kaas met marmite kan nu ook weer 


Zaterdag

Selfie !! We lieten in de middag aan Elena zien hoe de supermarkt hier was en ik moest toch nog vlees halen voor de meatloaf bbq in de avond dus dat kwam goed uit.

Knappe man hoor !!

Mijn lieve ouders doen ook aan selfies , zo gek dat ze zo dicht bij mij zitten ( voor mijn gevoel dan ) en dat ik 5 november naar ze toe vlieg in Costa rica. Heel veel zin in om mijn ouders weer te zien sinds juni ( ook al vind ik vliegen verschrikkelijk en krijg ik 2 week van te voren al nachtmerries etc )  en samen vakantie te vieren in Costa rica !!!


Zondag

Het is weer zondag dus de weghelft was afgesloten en liepen we samen met Rocco een stuk over de weg

We moesten in middag naar de shopping toe om makkelijke shirts te kopen voor Matias na zijn operatie omdat hij zijn arm niet mag gebruiken ( kan die nu ook al niet haha ) in ieder geval gingen we daar ook direct eten , links mijn eten entrecote met rijst en patacon ( soort bak banaan maar volgens Colombianen mag je het geen banaan noemen ) rechts van Elena kip met tomaat en gesmolten kaas
Matias had ajiaco , een typische Colombiaanse soep. Voor mij was het te vergelijken met onze erwtensoep

En ja ik had nog ruimte voor een toetje. Daar heb ik altijd ruimte voor !! En ik wou nu een keertje iets van cinnabon want dat ruikt altijd zooooo lekker , ik nam de cinnabon met warm rood fruit en crema .. Mag ik nog eentje por favor ?!!!


Nu lekker thuis met ons nieuw gekochte kaarsen'houder' en een grote kaneel geurkaars. Het regent al de hele dag dus ik vind het heerlijk om nu warm op de bank te zitten met kaarsjes aan en chococino van de dolce gusto

Till next week !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten