maandag 20 oktober 2014

Pasta avocado ( Met je eigen gedroogde tomaatjes !! )

Ik mag dan wel van koken houden en doe het dan ook vaker uitgebreid dan niet uitgebreid , maar dat wilt niet zeggen dat ik niet soms even snel en makkelijk wil koken.
Soms heb je er gewoon even geen zin in en wil je zo snel mogelijk aan tafel zitten. Maar wel , althans ik met een lekkere maaltijd en als die ook nog eens gezond is is dat ook mooi meegenomen toch ?

Lees verder hoe ik mijn snelle pasta avocado met de eigen gedroogde tomaatjes maak !!



Deze Pasta avocado heb ik een tijdje terug gezien bij: uitpaulineskeukenPauline heeft een foodblog die zeker een kijkje waard is!. Ikzelf kijk er elke dag wel op en zodoende kwam ik ook aan de pasta avocado die super snel en super makkelijk te maken is.
Ik vind avocado echt onwijs lekker , gewoon zo om uit te lepelen met beetje zout en peper , in een salade of op brood. En nu dus ook in deze pasta
Pauline heeft zelf dit recept met gewone cherry tomaatjes maar omdat toen ik het maakte nog mijn eigen gedroogde tomaatjes had besloot ik dit ervoor te gebruiken en zelf vond ik dit lekkerder omdat de tomaatjes meer smaak gaven voor mijn gevoel aan het geheel.
Anyway het recept ( met beetje aanpassingen van mijzelf) !!

IngrediĆ«nten 

  • Pasta
  • halve tot hele ui
  • 3 teentjes knoflook
  • 2 avocado's ( je mag er altijd meer gebruiken als je dat lekker vind)
  • sap van citroen
  • gedroogde tomaatjes
  • rucola 
  • Parmezaanse kaas

  1. Kook in een pan ruim water en ruime hoeveelheid zout ( Antonio Carluccio de pasta koning zei ooit : je water moet zo zout als de zee zijn want pasta achteraf op smaak brengen met zout is bijna onmogelijk ) voor je pasta en kook hierin je pasta gaar

  2. ondertussen dat je pasta kookt snipper je het uitje en de knoflook en fruit dit aan in een pan

  3. Maak nu een gladde saus van de avocado , citroensap , zout en peper. Je kan dit in een keukenmachine doen maar je kan het ook gewoon prakken met je vork

  4. Zodra je de pasta hebt afgegoten voeg je de uitjes en knoflook bij de pasta samen met je avocado saus en meng dit geheel samen

  5. Meng de gedroogde tomaatjes er ook doorheen en doe eventueel wat van de olie waar je tomaatjes inzitten er ook bij.

  6. Serveer de pasta met de rucola en garneer het af met de Parmezaanse kaas.

I told you makkelijk, lekker en snel. En ook nog eens een recept waar je je eigen gedroogde tomaatjes goed voor kan gebruiken !!


Mooie Coca cola borden he, dat krijg je met overal en nergens wonen;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten