woensdag 22 oktober 2014

Voetbal ongeluk

Sorry sorry , mijn plan was eerst om vandaag over alle soorten tropisch fruit te schrijven die er hier in Colombia verkrijgbaar is en die we niet kennen in Nederland.
Maar als eerst begon het gisteren al dat bij aankomst in de supermarkt waar het elke dinsdag 25% korting of fruit en groente is dat het fruit dit keer matig was , veel van wat er normaal is was er dit keer niet. En daar ging dan ook een groot deel van mijn plan
Vervolgens had ik 4 stuks ( onbekend ) meegenomen en toen ik ze wou proberen of doormidden snijden waren ze veel te hard !!! Ja hoe weet ik nou bij onbekend fruit wanneer het rijp is . Anyway mijn back-up plan voor vandaag liep totaal onverwachts in het water.
En niet door gebrek aan inspiratie , maar door een minder leuk telefoontje van Matias vanochtend.


Ik kreeg dus helaas vandaag ( 22 oktober , voor julie gisteren dus ) een telefoontje van Matias : Ja schat schrik niet maar ik heb een ongeluk tijdens de training gehad. Wat !!? Slik , traan , paniek !! Daar zit je dan in Colombia in je uppie , nouja met z´n tweetjes.
Geloof mij als je partner voetbal speelt of een ander soort sport is je angst er altijd dat er wat gebeurd met hem en je een telefoontje krijgt dat hij iets gebroken heeft of in het ziekenhuis ligt. Nou vandaag was dus de dag dat ik dat telefoontje kreeg.
Hij was gevallen en op zijn schouder terecht gekomen en die was eruit geschoten , maar niet zo even dat je hem terug in de kom kon duwen. Hij heeft : luxatie ac gewricht tossy 3
Dit wil zeggen dat ook meerdere ligamenten in zijn schouder zijn gescheurd waaronder de ligament die ervoor zorgt dat zijn schouder op de plek blijft en zonder een operatie kan zijn schouder niet terug 'geduwd' worden.

Dus ja je kan vast wel bedenken dat mijn dag uit stress en nog eens stress bestond , samen op weg in de taxi om een röntgenfoto te laten maken wat heel fijn is met al die hobbels in de weg en met wat voor snelheid ze erover heen gaan, voor Matias alles in orde maken thuis ( dan heb je ineens door hoeveel je met je beide handen doet ) ervoor zorgen dat het met hem goed gaat en hij goed ligt, zelfs z´n eten snijden moet nu gebeuren. En dan heb ik ook nog eens een gezellige hond thuis met een kap op die ook uit moet en naar de dierenarts moet voor controle .... ik lijk wel een ziekenhuis ;)

Dus hierbij sorry geen blog over eten of dergelijk maar ´kort nieuws'
We wachten nu af tot Matias geopereerd kan worden wat waarschijnlijk pas na het weekend kan en we verwachten dat hij minstens 6 week uit de routine is.
Het is even slikken en vooral voor Matias , als speler wil je niks hebben wat je tegenhoud van het spelen , en al helemaal geen blessure waarbij je een tijd niet kan trainen. Want je wilt je conditie blijven behouden en je wilt bij de groep blijven.
Het is helaas nu niet anders en het gaat eerst rustig aan gebeuren het herstel en vervolgens hard werken om zo snel mogelijk terug op het veld te zijn !

Mijn 2 patientjes 


Keep you posted!

2 opmerkingen: