vrijdag 24 oktober 2014

La xarcuteria

Afgelopen zondag waren Matias en ik wezen eten bij La xarcuteria.
La xarcuteria had ik op tripadvisor gevonden en werd erg goed omschreven ( 91% deed z´n duimpje omhoog !!) en ze waren bij tripadvisor de winnaar of excellence 2013.

La xarcuteria is een gastropub , een mix van gastronomie met een pub concept , een gezellige sfeer met goed oplettende bediening en met kwaliteit eten.
De combinatie van het kwaliteit eten met de ontspannen sfeer die er is hou ik echt van , je komt binnen en word verwelkomd door de gastvrouw die je je plaats toewijst , vervolgens krijg je de menu kaart op een houten plank met een in mooie oude stijl menu kaart
En de borden waarop het eten werd geserveerd en de kopjes waar de koffie in komt zijn elk uniek.

De kaart is simpel maar verfijnd , ze hebben voorgerechten om te delen ( wat Matias en ik ook hadden gedaan ) een kleine selectie van hoofdgerechten zoals vlees en vis , salades , sandwiches en hamburgers. En natuurlijk ook toetjes en een cocktail kaart.
La xarcuteria werkt met echt het beste vlees en lokale verse producten en dat proef je ook!
Toen ik een bacon cheese burger bestelde vroegen ze ook hoe ik mijn hamburger wou hebben medium raw , medium of doorbakken. Bij hamburger / gehakt kan je echt alleen het medium raw tot medium eten als het echt goed vlees is dus dat zegt al wat dat ze daar om denken.
En dan de frietjes .... ik ben dan wel verzot op de Nederlandse frietjes maar deze die zijn net zo goed , of zelfs beter.
De passie voor de horeca , voor het eten , voor de mensen , voor hun werkwijze. Alles zie je in het bedrijf , in de mensen en je proeft het in je eten.

Anyway , ik heb tijdens onze lunch foto's gemaakt van wat wij hebben gegeten. Ik weet dat La xarcuteria niet in Nederland zit maar ik vond dit zo lekker dat ik jullie graag een kijkje gunde 




Een leeg bord (goh echt ? ;) ) leuk hoe ze de borden hebben elk uniek met een rustiek tintje. En voilà ! een bord met steak tartaar met heeeerlijke huisgemaakte frietjes , en op het kleine bordje zie je gegrilde artisjok met een soort kaas ( de menu kaart zei queso fresco preparado wat letterlijk betekend vers bereidde kaas ) en gegrilde tomaat, heel simpel maar erg lekker


Ons ´hoofdgerecht´, Matias ging voor de vis van de dag met mais en bonen met een soort saus van ( wat wij dachten ) een crème , tomaatjes en peterselie.
Ik had de bacon cheeseburger met de huisgemaakte frietjes en huisgemaakte mayonaise .
Mijn bacon cheeseburger was precies goed , het vlees sappig , de bacon knapperig maar niet zo knapperig dat de hele bacon in duizend stukjes gaat als je hap doet , goed verdeelde sla en tomaat zodat het niet allemaal eruit valt als je een hap neemt en het broodje was vers maar knapperig.
En de frietjes ja zucht ... echt als patat huisgemaakt is gemaakt van goede aardappelen proef je dat echt en dan met een huisgemaakte mayonaise erbij.. lekker !!!!








Ik kon helaas niet de hele hamburger op maar ik kreeg hem netjes in een ´doggybag´ om mee te nemen naar huis ( waar ik vervolgens de hamburger ´s avonds heb opgesmikkeld)


























Matias had de linker cocktail die de bees knees heette en die bestond uit : Bourbon , honing , limoen amargas peychaud(?) .
Ik had de Swizzle parque 93 die bestond uit : rum , limoen , curuba ( bananen passie vrucht)  , hierbabuena ( een soort munt) en een bittere aroma.
Laat ik het zo zeggen dat ook al waren ze niet lekker ( wat ze wel waren !! ) als je er 2 van zou drinken ben je dat zo weer vergeten , Voor om 15:00 dachten we zeker even bij de eerste slok poeh goed dat we met taxi zijn haha . 
Maar je proefde wel dat dit heel wat anders en beter is dan je raketje wat je in Groningen zou krijgen. En pap & mam jullie zullen dit heerlijk vinden in februari !! ;)

jeeeh een toetje deden we ook nog , there is always room for dessert right? 
Matias nam de brownie met vanille ijs , lekker simpel en de brownie was warm en zacht !! also ze het echt net in de oven hadden geschoven. Ik nam de panna cotta aardbei , klein maar fijn met een lekkere crunch bovenop. Het was precies goed voor wat ik nog op kon !



en oké een koffie als afsluiter kan ook nog net , maar dan ook nog net. Ik weet het volgens Italiaanse gezegde geen cappuccino na 12en , maar sorry ik vind cappuccino gewoon lekkerder dan gewone koffie of een espresso. Leuk he dat ook de kopjes van de koffie uniek zijn !!

We hebben genoten en we komen zeker nog terug , met z´n 2en en met onze gasten die ons komen bezoeken!.


































http://www.laxarcuteria.com.co

Geen opmerkingen:

Een reactie posten