donderdag 23 oktober 2014

Snelle en echte zoals het hoort pasta carbonara

Italianen zullen heel veel mensen kwaad aankijken voor het feit dat een groot deel pasta carbonara met saus maakt , en ja ik maakte mij daar ook schuldig aan. Niet dat ik mijn pasta carbonara met saus niet lekker vond maar ik heb ongeveer een jaar terug de echte pasta carbonara en een zo veel makkelijkere gevonden op youtube van Antonio Carluccio.
Sindsdien maak ik deze variant van hem en je bent echt ontzettend snel klaar met een lekkere echte pasta carbonara zonder poespas.


Ingrediënten :

  • Spaghetti
  • Pancetta of bacon
  • 3 eieren
  • Parmezaanse kaas
  • zout en peper

  •  Bak je pancetta of bacon in een pan met een heeeeeel klein beetje olie , pas er echt mee op want pancetta/bacon heeft al vet van zich dat flink kan gaan sputteren als je teveel olie in de pan doet
  • Kook ondertussen je spaghetti in ruim kokend water met zout
  • Doe nu in een kommetje 2 hele eieren en 1 eigeel en de Parmezaanse kaas en klop dit tot een wat dik papje , voeg zout en peper naar smaak toe maar let op je zout aangezien de pancetta/bacon ook al zout is



  • Als de pasta gaar is en je pancetta/bacon krokant is ( of gewoon aangebakken is , net wat je zelf lekker vind) doe je de pancetta/bacon plus de olie uit de pan bij de pasta samen met het ei kaas mengsel en roer je dit goed door elkaar
  • Klaar is kees !! als het goed met elkaar vermengd is is je pasta carbonara volgens Antonio Carluccio klaar om op te eten


Makkelijk hé ! Eet smakelijk


Geen opmerkingen:

Een reactie posten