zondag 19 oktober 2014

Take away in my days

Elke week een take away ( ja ja een kijkje in mijn / onze week trough the eye off.. photo´s !!).
Deze eerste is een korte sinds woensdag tot en met zondag , om zo beetje de balans te krijgen voor de volgende take away in my days;)

Veel ´kijk´plezier !! 




Eigenlijk mag Rocco niet op bed , ja eigenlijk niet .... Maar hoe zeg je nou nee tegen deze knuffelkont 



We gingen woensdag naar de hypermarket ( supermarkt waar ook electronica en huishoudelijke spullen te koop zijn ) om een huistelefoon te kopen , daarna zijn we gelijk maar even op de koffie geweest bij 'oma' 



Op de terugweg hadden we deze bos bloemen ( voor maar 4,50 !! ) en nog een grote bos lelies meegenomen , ik hou echt ervan hoe je de lelies door het hele huis ruikt.


Ik werd midden in de nacht wakker donderdag en appte nog even met mijn moeder die al zei ' ga slapen Annelot !! ' ja mama ik ga al ....


Terwijl donderdag ochtend Matias fifa speelde was Rocco achter Matias gekropen en kijk hoe lief die 2 samen zitten !!! *smelt smelt



Ik moest nog snel chocolade halen voor mijn pepernoten recept en toen ik terug liep door het park liep deze oudere meneer voor mij met een mega bos bloemen, wauw !! Ik hoop dat als Matias en ik later oud zijn hij dit ook voor mij doet ;)



Psssstt, Ik houd je echt wel in de gaten hoor baas !! Rocco keek me echt op deze manier aan voor 5 minuten alsof hij wat wou uitspoken in de gang en in de gaten hield of ik op hem lette. 


Op vrijdag op weg voor het ochtendrondje met Rocco , dit is binnen ons complex. Gebouwen in Colombia zijn over het algemeen altijd in een complex met alleen toegang via beveiligde 'poorten' 


Auw :( Rocco had al sinds z´n castratie jeuk op deze plek en nu zag ik ineens een hele hap uit z'n vacht en helemaal ontstoken , gelukkig kwam Matias net terug toen ik buiten aan het lopen was dus zijn we direct door gelopen naar de dierenarts


Bij de dierenarts hadden ze deze puppy's in de etalage staan om te kopen , zielig he puppy's in een etalage. Ik zou ze er zo uithalen om even ze lekker buiten te laten spelen 



En zo kwam Rocco weer weg bij de dierenarts , weer die stomme kap op voor een week en een week crème smeren. Waarschijnlijk heeft die een allergische reactie gekregen op z'n antibiotica van de castratie dus is de kap om te voorkomen dat hij gaat bijten op de plek. Dat word ook weer voor ons een week oppassen dat Rocco ons niet omver stoot met dat ding op , hij denkt namelijk dat die dwars door je heen kan lopen met die kap op.....


Haha best origineel bedacht hoor mama vutyon !! Ik snapte hem in ieder geval wel 



Eindelijk hadden we donderdag alles geregeld om ons pakket die m'n ouders hadden gestuurd te ontvangen , eerst had de ICA het in beslag genomen en de kaas en worst eruit gehaald ( en ook vernietigd :( ) die mochten niet het land in , vervolgens kregen we een brief dat we 2000 pesos ( nog niet eens 1 euro ) moesten overmaken bij de bank en onze informatie plus betaling bewijs
moesten mailen om het pakket te laten te bezorgen ....... Een maand verder en nu hopelijk mogen we het dinsdag dan eindelijk ontvangen 



Hoe cool is dit ?!! Ik wist alleen dat Matias de Uruguayaanse vlag op z'n schoenen liet borduren , vervolgens moest ik de schoenen in ontvangst nemen s'avonds en zag ik dit ineens ook op z'n schoenen staan , Lotje !!! als je dat niet sprakeloos laat .


Zaterdag ochtend lag ik op de bank wachtend op Matias toen Rocco vervolgens zo over mij heen sprong en z'n zieligste gezicht op zette om zo ervoor te zorgen dat hij toch op de bank mocht blijven , aaahhh toe baas Please , zie je niet hoe zielig ik ben met die kap op??



Terwijl we op de taxi wachtte zag ik dit balkon versierd voor Halloween , voor zover ik zie word het hier wel gevierd. Ik vind het niet erg hoor ik koop maar al te graag Halloween snoep om het zelf op te eten haha ! 



File file file .... Dit is echt elke dag elk uur in Bogota , ze hebben zelfs hier pico y placa dit houd in dat bijvoorbeeld op de oneven dagen alle auto's met een oneven getal op hun nummerbord alleen mogen rijden tussen 8:00 &13:00  en na 19:00 pas weer , dit geld net zo andersom voor de even dagen met de auto´s met even nummers op de nummerborden. Alleen zaterdag en zondag is pico y placa niet geldig. Pico y placa is om te voorkomen dat niet alle 10 miljoen inwoners van Bogota tegelijk de weg op gaan , en zelfs dan nog met deze regeling heb je nog steeds file !!!!


We hadden zaterdag middag een barbecue bij vrienden van vrienden( ja zuid Amerikaans ;)) maar wel leuk ,de barbecue was op het dak terras van het gebouw en je kon zo over dit gedeelte van Bogota kijken inclusief bergen



Eenmaal s'avonds weer thuis had ik nog wel trek maar niet voor een hele maaltijd dus werd het stukje brood met paté en kaas ( de uit Nederland geïmporteerde kaas die door de supermarkt bij ons word verkocht. Ik blij ! )



Met een lekker glaasje fanta appel erbij ( hoe komen ze bij de roze kleur??) deze Fanta kennen we niet in Nederland maar hij is wel lekker !!! Het doet ver weg beetje denken aan jip&janneke kinderchampagne


Vroemmm dit was Zondag, beetje onduidelijke foto maar volgens de km teller in de taxi gingen we meer dan 180km p.uur , agh laten we zeggen niet elke auto is hier perfect in orde ;) 


Matias en ik gingen lunchen in een gastropub die ik op tripadvisor had gezien en goed omschreven werd , terwijl we onderweg waren was de ene helft van de weg afgesloten tot 14:00 zodat iedereen daar kon lopen , fietsen , kraampjes met eten etc . Dit schijnt elke zondag te zijn.



La xarcuteria was de gastropub waar we gingen eten , en oh my !!! Wat was het lekker , ik geniet echt als en het eten en de service met zorg & passie word gedaan , en dat was absoluut hier het geval .. We komen hier zeker nog vaker terug ( ik zal aankomende week nog alle foto's en uitleg plaatsen van La xarcuteria , want dat is het zeker waard !!)


Alles was op en we zaten prop en prop vol dus time to go home !


Terwijl ik een foto wou maken van mijn nieuwe trui in combinatie met mijn nike's had ik natuurlijk een hond achter mij die dacht blaffen helpt vast voor aandacht ... Af en toe ...... ;)


Time to walk the last round !! De Rocco lade , hier in het park word alles netjes opgeruimd van de honden  dus hebben wij ook een schepper, de plastic tassen gebruiken we gewoon van de supermarkt , en zoals je links onder de plastic tassen ziet pak ik soms ook wel 'stiekem' een hele hoop plastic tasjes in een keer en gooi ze snel in m'n grote boodschappen tas mee naar huis ( i admit it ik ben een plastic tasjes dief )

Zo dit was een kleine kijk in mijn / onze dagen sinds woensdag. Zou je het leuk vinden om meer foto´s te zien van mijn dagen?

Con cariño

5 opmerkingen: