woensdag 15 oktober 2014

The love bagage


The love bagage , waarom ? Ik kan heel simpel vertellen dat het is omdat ik de liefde achterna reis , maar ik kan het ook uitleggen als dat ik voor de liefde uit de bagage leef.
Want ja , ondanks dat ik een partner ben van een voetballer en ondanks alle leuke dingen die er aan het werk zit zijn er ook heel veel dingen die minder zijn of zelfs moeilijker dan wanneer je een gewone baan zou hebben , en ja een van die dingen is uit de bagage leven voor je liefde.

Ik weet het nog als de dag van gisteren , op zaterdag middag begin augustus 2013 werd Matias gebeld door z´n managers dat ze een nieuwe club voor hem hadden gevonden in z´n thuisland Uruguay ( Matias komt uit Uruguay en ik heb hem in Nederland leren kennen toen hij daar speelde ) .
Dit telefoontje waar we misschien al wel langer op wachtte kwam er dan toch , en daar was ook de brok in mijn keel want ondanks dat je blij en opgelucht bent dat er een plek voor je partner is , is ook de realiteit daar dat je dan achter hem aan gaat reizen en je vertrouwde thuis moet achterlaten , je gaat weg...

2 dagen na het telefoontje was Matias vertrokken , 2 dagen !!!
En in 2 week tijd ben ik van een volledig (t)huis met al onze eigen spullen naar 17 dozen met alleen de belangerijkste spullen , 3 koffers , Rocco in de bench en op weg naar Uruguay gegaan. ( en nu inmiddels hebben we die zelfde weg gemaakt van Uruguay naar Colombia )


Als vriendin van een voetballer lijkt het voor de buitenwereld vaak dat je maar een onbezorgd leventje hebt , maar wat de buitenwereld niet ziet is dat je gaan en staan moet waar je partner op dat moment heen moet , en ook vaak alleen want van je partner word verwacht dat ze minstens binnen 2 dagen present zijn op de desbetreffende club.
Je laat iedere keer een huis achter wat je toch in een bepaalde tijd tot een thuis hebt proberen te maken .
Je bouwt je sociale leven op die je ook weer moet verbreken met je vertrek.
Iedere keer pas je je zoveel mogelijk aan op de plek waar je bent , maar in je achterhoofd blijft altijd de gedachte dat je misschien wel weer binnen een jaar weg moet , waardoor je jezelf toch tegen houd in je doen en laten , want ja een sla kom heb je nodig en is misschien normaal gesproken iets kleins en onzinnigs , maar elk jaar koop ik weer een nieuwe sla kom , en weer een nieuwe soepkom om vervolgens achter te laten omdat het niet in de bagage past of niet belangrijk genoeg is om extra voor te betalen op het vliegveld.


Er zijn zoveel dingen wat bij het ´voetballeven´ komt kijken. Leuke en minder leuke dingen.
Ik leef voor mijn liefde uit de bagage , ik zie de wereld om mij heen , ik leer telkens nieuwe culturen , ik heb voor de komende jaren geen thuis echt thuis , ik moet mijn familie en vrienden achter laten in Nederland , ik groei en leer meer dan dat ik ooit had kunnen leren dan als ik op dezelfde plek zou blijven , ik leef in huizen met andermans spullen , ik sta iedere keer voor de keus wat ik dit keer achter laat omdat de bagage te vol is , maar samen sta je hand in hand elke keer weer in een nieuw land.

Ik lach en heb soms een traan , En voor nu leef ik met al mijn liefde uit de bagage , want door al het leuke en minder leuke weet ik dat de dag komt dat ik mijn bagage kan uitpakken en in de kast kan doen , en ik meer geniet van alles dan ik misschien voor dit allemaal ooit had kunnen doen van alle dingen die zo normaal lijken .

Zoals ik altijd tegen Matias zeg : ik ga zo gelukkig zijn als we eindelijk ons eigen bestek met borden hebben !!


con cariƱo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten