maandag 19 januari 2015

Pasta met zalm

Mijn moeder maakte deze saus met zalm vaak voor bij de pasta en ik heb dit voor het eerst zelf een keer gemaakt toen Matias en ik nog in Groningen woonde omdat hij zo van zalm houd en ik eens wat anders wou eten dan alleen maar gebakken zalm met puree -blegh puree-. Ik maakte dit en ik vond het zelf lekkerder dan ik altijd had gedacht en Matias? die was er verzot op.


Nu in Colombia heb ik dit weer gemaakt en dit was weer voor het eerst sinds Groningen dat ik dit maakte , dus dit was een heeele lange tijd geleden dat we dit hadden gegeten.
Ik vroeg aan mijn moeder hoe het recept ook alweer was en wat voor antwoord kreeg ik? ik ben toch nooit van de recepten?.... dat wilt dus letterlijk zeggen dat ze nooit bijhoud wat ze er allemaal ingooit en eigenlijk gebruikt ze wat ze op dat moment op voorraad heeft en waarvan ze denkt dat het er goed bij past. Fijn.... ik mocht dus zelf gaan bedenken wat er ook alweer allemaal in ging.

Wat heb je nodig voor 2 personen
300 ML room ( ja dit is geen gezond , sonja bakker recept)
Half uitje fijn gesneden
2 teentjes knoflook fijn gesneden
250 gram zalm ( in Nederland kan je zalm blokjes kopen , doe dit !)
scheutje witte wijn
klein stukje verbrokkeld vis bouillon blokje ( klein stukje maar want dit is sterk)
zest van een halve tot hele citroen ( proef tussendoor en pas naar smaak aan)
pasta


Zet een pan met water op het vuur voor je pasta.

Snijd je knoflook en ui fijn . Doe in een pannetje een laagje olijfolie en fruit je knoflook en ui daarin aan. Doe vervolgens de room erbij met de zest van de citroen, scheutje wijn en een beetje verkruimeld visbouillon blokje. Breng op smaak met zout en peper en zet je vuur laag zodat je saus langzaam op smaak kan komen

Kook je pasta ondertussen gaar in de andere pan. Als je pasta nog ongeveer 3 minuten moet koken voeg je de zalmblokjes bij je saus toe.

Giet je pasta af en serveer het met de saus en eventueel een schijfje citroen om het leuk af te maken ;) Zoals je ziet is dit een super easy , snel maar toch een beetje luxere pasta om te eten.  Eet smakelijk , Buen provecho !!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten