zondag 18 januari 2015

Take away in my days

Volgens mij heb ik deze week een aardig saaie plog voor jullie. Ik ben niet heel veel op stap geweest buitenshuis dus zijn er ook niet heel veel bijzondere foto's haha! In ieder geval kijk mee.


Maandag

Ik begon de ochtend met een smoothie van ananas , mango en passievrucht en een banaan? Van die banaan weet ik niet meer zeker haha.

A smoothie a day keeps the doctor away !! Toch ? ;) ik vind smoothies erg lekker en op die manier krijg je in een keer een heleboel fruit / vitamintjes binnen!

Ik kocht zondag een nieuw boekje om al mijn recepten in te schrijven die ik over de app krijg , ik schreef die namelijk eerst in een groot notitie blok en zo'n klein boekje is toch handiger. Ook besloot ik om mijn speciale food verpakkingen te gaan bewaren en mijn m&ms birthday cake verpakking is de eerste die ik bewaar.

Night night !

Dinsdag

Ik las dit op nu.nl en stuurde het gelijk door op mijn groepsapp met vriendinnen die ik heb. Want ik denk dat elke dame wel een beetje een crush had op wentworth miller toen prison break op tv was. Ik ben benieuwd als het terug komt of ik het dan nog leuk vind of dat het een mislukte comeback word.

Het internet was zo ontzettend sloom deze dag , over een filmpje van 4 minuten deed YouTube er werkelijk meer dan een halve dag over

En yep de boodschappen werden weer gedaan, we hebben altijd een goede mix van snacks en fruit , maar ik neem ook altijd buiten het fruit om een zak chips mee elke week haha

Woensdag

Ik kreeg sneeuw toegestuurd op de app , hier in Bogota zal het nooit sneeuwen vrees ik haha wel harde regen maar sneeuw nee ...

Ik had deze deo ontdekt en zoals je gisteren al op de blog kon lezen mijn nieuwe ontdekking , wauw dat een deo zo goed kan zijn !!

Ik had deze foto van super lekkere pasta gemaakt maar soms is het zo knoeien met het licht. Ik heb geen lampen of iets speciaals voor beter licht op de foto dus ik doe het nog aardig 'amateuristisch'. Maar ik wil wel altijd de beste foto krijgen voor zover ik kan, en als je dan een bord met eten hebt waar niet veel kleur inzit , het donker buiten is dan krijg je helaas niet de beste foto :(

Ik maakte vandaag ook heerlijke passievruchten monchou taart maar mijn moeder en ik moesten het recept helemaal zelf berekenen en uitvogelen. Hier stuurde ik de foto naar mijn moeder hoeveel gram gelatine 1 zakje was.

En als je niet meer weet of je de poeder in lauw of koud water moet oplossen doe je het gewoon beide... Uiteindelijk is het de rechter geworden en die moest uiteindelijk weer opgelost worden in warm water.

En ik zit !! Ik had de hele ochtend in de keuken gestaan , koekjes gemaakt , taart gemaakt , alles opgeruimd ... Ik was er klaar mee en ik plofde op de bank neer

Donderdag

We kregen een kerstkaartje goed op tijd binnen van mijn opa haha , het waswel bijzonder want dit kaartje is nog door mijn oma gemaakt die inmiddels al meer dan 3 jaar geleden is overleden. Dit kaartje word dan ook mooi bewaard.

Mannen .... Snijd je netjes de taart aan de zijkant en wat doet meneer , neemt gewoon een beste 'hap' uit het midden zonder de zijkant eerst af te maken als ware.... Nee mannen die denken hoe ze het snelste het grootste stuk kunnen snijden. hij heeft er in ieder geval van gesmuld ;)

We aten in de avond zelfgemaakte kibbeling ( nouja pangius filet) ik moet nog een beetje spelen met het recept  maar het was alsnog lekker.

Ik heb van vrijdag tot mijn eigen verbazing geen enkele foto genomen dus helaas pindakaas die slaan we over, ik moet ook zeggen dat ik helemaal niet meer weet of ik iets heb gedaan wat foto waardig was haha.

zaterdag

Zo alle recepten zijn overgeschreven in mijn nieuwe boekje, krijgen jullie ook altijd een 'stijve' hand van het veel schrijven? Het deed me weer denken aan school tijd dat je kramp in je hand kreeg als je al je huiswerk moest opschrijven haha


Oke heel slecht ik weet het maar sja als je als vrouw in je maandelijkse periode zit en het regent heel hard buiten dan is het heerlijk om op de bank te zitten met dekentje en films te kijken en vooral alles binnen hand bereik te hebben waar je eventueel zin in hebt.

If you can dream it.... You can do it 

Zondag

Breakfast on bed ! De laatste restjes van zelfgemaakte pesto met parmaham en parmezaanse kaas , en op het andere broodje ook pesto met Italiaanse salami? En cherrytomaat met ook parmezaanse kaas. Yummm

Ik had het over mannen en snijden van een taart toch ? ;)  Nou zo tref ik de taart nu aan ... Het kan dus nog erger met die logica haha, een mooi trappen vorm zit er in zoals Matias het zelf zei .

Een giga zak met noten hebben wij thuis om zo toch een beetje 'verantwoord' te snacken ( haha alsof ik niet tussendoor anderen dingen snack :p ) maar ik pik altijd de cashewnoten en de walnoten er tussen uit, de rest vind ik maar matig.

En als avond maal .... Sushi !! Ik moet heel schaamtelijk toegeven dat Matias en ik werkelijk waar de hele dag een 'pyjama' dag hebben gehad. Wat dus inhoud dat we niet veel meer deden dan spelletjes spelen , tv kijken en luieren in jawel onze pyjama... Vandaar deze ohzo makkelijke maaltijd ( waar we wel 2 uur op hebben gewacht tot het eindelijk bezorgd was)

Dit was weer mijn week. Het zijn toch meer foto's geworden dan ik zelf had verwacht , lijkt het toch minder saai haha! Wat hebben jullie de afgelopen week gedaan voor iets bijzonders? Till next week !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten