zondag 11 januari 2015

Take away in my days

We slaan de laatste week over van de vakantie om zo mooi op ritme te blijven , anders blijven we bezig met 2 weken achteraf ! Haha in ieder geval Enjoy en neem een kijkje in mijn / onze week


Maandag

We kregen een foto op de app dat de hond van Matias zijn zus puppies had gekregen ( had ik al verteld dat tot wij in Uruguay kwamen ze niet wist dat kimba zwanger was en ik het 'ontdekte' dat kimba zwanger was ) in ieder geval dachten ze dat kimba pas eind januari  puppies zou krijgen en maar 6 ongeveer ... Bleken het nu in totaal 9 !!! Puppies Te zijn.
Wie de vader is weten ze niet want die is waarschijnlijk binnen geglipt toen kimba loops was en weer snel verdwenen na de daad.

Ik heb van de rest van de dag niet heel veel foto's omdat ik de hele dag thuis was en niet veel bijzonders deed.
Tegen 16:00 hoorde ik ineens mijn telefoon die in de kabel lag af en aan gaan... Bleek dat ze onze elektriciteit hadden afgesloten omdat we niet op tijd hadden betaald!!! Even ter informatie hier in Colombia betaal je de rekeningen bij een kassa in de supermarkt bijv.. Dus het gaat niet automatisch , als je dus op vakantie bent kan je onmogelijk zelf betalen en ben je te laat

We zouden pas de volgende dag de elektriciteit terug krijgen ( Matias had toevallig vanochtend al betaald maar het mocht niet baten) dus hadden we maar alle kaarsjes aangestoken , snoep gekocht en chocolade en spelletjes wezen spelen.
Toch best een keer gezellig moet ik toegeven ;)

Dinsdag

Goedemorgen !! Er was licht !! Licht van buiten dan haha.
Ik nam als ontbijt een smoothie van papaya bruine suiker en ....... Nog iets wat ik nu vergeten ben wat het was 
. Lekker was het wel 

En daar was de tweede verrassing !! Matias en ik hebben zo hard gelachen hierom haha . Matias moeder appte dat ze ineens een hond buiten hoorde huilen en dat ze dacht dat er iets met kimba en de puppies was totdat ze zag dat Uma ( de andere hond van Matias zijn zus) lag te huilen en puppies aan het krijgen was, he ?? Hoe ??? Wat ???
Ja mensen waarschijnlijk heeft dezelfde hond van kimba ook een leuke tijd met Uma gehad en heeft hij ze alle twee in dezelfde dag gedekt.
Niemand wist het van uma, ook omdat uma zo lekker harig is zie je niet als ze een buik heeft.
Uma kreeg 7 puppies waarvan er 2 dood geboren waren. In totaal zijn er dus nu 14 puppies bij Matias ouders thuis !! Wowwww en Matias zijn zus kon wel huilen want wat moet ze nu doen met al die puppies !!

Ik heb Wunderlist op de computer gedownload , ik had dit ook al op de telefoon dankzij mijn moeder maar voor de planning van mijn blog is dit zo handig.
Je kan het inplannen als agenda en als je klaar bent klik je de 'opdracht' weg en hoor je een leuk geluidje en weg is het.

Mmmm als toetje in de avond weer yoghurt met passievrucht , ik heb al dat fruit gemist !!

Woensdag

Ik maakte weer een nieuwe smoothie in de ochtend van frambozen , halve banaan , mango en passievrucht. Jammer overheerste de frambozen teveel en proefde ik de rest bijna niet.

Matias ging naar training en ik ging naar de supermarkt om wat kleine dingetjes te halen voor te bakken en kokkerellen, en eigenlijk voor vuilniszakken maar die vergat ik alweer voor de 3e keer

In de supermarkt zag ik deze watermeloen , met zo'n gele buitenkant heb ik het nog nooit gezien!

Ik snackte een broodje rookworst als lunch. Kun je zien dat m'n shirt vies is ? Ik kan m'n kleren echt nooit schoon houden als ik aan het bakken of koken ben

Donderdag

Ik sliep vannacht met de no heat curls methode ( door middel van een haarband) het resultaat mag er zijn !! Ik moet nog beetje oefenen om de krullen beter te krijgen maar dat komt nog wel

Ik moest de gemeente mailen over uitschrijven uit Nederland , saai gemail waar ze altijd heel traag op antwoorden want ik heb nog steeds geen antwoord

Mijn moeder was in Ikea en ze appte dit door, nieuwe konijntjes voor Rocco want hij heeft er nu geen een wat ik zo zielig vind.

En vervolgens kreeg ik dit !!  Jaaaa Rocco zal heel blij zijn als hij dit weer heeft.

Ik heb me echt stuk gelachen om Matias om zijn reactie over mijn Valentijn baksel.. Nee echt wat een antwoord schat..

Vrijdag

Nee dit is niet bij ons in Colombia  ... Dit is bij mijn vriendinnetjes Karianne en Josee , stelletje mc donalds vreters !! Haha ik werd wakker met dit en het blijft toch gek dat tijdsverschil dat hun dit al aan het eten waren terwijl ik net wakker was

Mijn moeder vroeg hoeveel wij mee kregen in Colombia van het hele gebeuren in Parijs. Ik lees en zie natuurlijk veel op internet en ik volg nu.nl , maar op het echte zuid Amerikaanse nieuws zien we er niet heel veel over.
Dit is CNN en daar word het natuurlijk wel op uitgezonden.

Mijn aardappel anders in de oven , mmmm ik had toch de kaas pas later er op moeten doen

Zaterdag

Mijn zaterdag na de ochtend in de keuken te hebben gestaan .... Met dekbed op de bank en een XL beker net thee

Matias en ik aten hapjes / tapas in de avond en ik maakte zelf pesto

Dit was ons avond eten , en ja alles is zelf gemaakt !!! Lekker he , maar ook wel veel voor ons twee poeh.... We waren gevuld voor minstens 2 dagen

Zondag

We gingen vandaag naar de binnen stad van Bogota om wat winkels te bekijken en ergens te eten... Matias appte make yourself ready , ik was toevallig al m'n tanden aan het poetsen.

Bijna mijn naam op een gebouw !!! Jammer dat het amelot was ipv Annelot.

Ik vind winkelen heel leuk maar ik vind in zo'n gamehal samen gaan nog leuker omdat je samen spelletjes speelt en samen lacht om de meest onnozele dingen

Ik ga dit echt nooit weer spelen haha , ik heb dit in San Francisco gezien dat van die Aziatische meisjes ( hoe kan het ook anders) het zo rap deden , ik vond het maar stom en had geen zin om te springen en dergelijk haha

En in een soort van simulator , de vorige dat ik hier in ben geweest met m'n lieve vriendin Amanda in centerparcs en gingen we stuk van het lachen.

 SNOEP !!!!!!

Bij de Franse ambassade waren er natuurlijk ook bloemen etc voor #jesuischarlie

En Matias en ik sloten de dag af bij ons ( favoriete) restaurant la xarcuteria. Waar elke keer weer het eten zo lekker is !!

Met natuurlijk cappuccino toe.

Till next week iedereen !! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten