maandag 24 november 2014

25 Foodvragen aan mijzelf.

de 25 foodvragen kwam ik als eerste tegen bij uitpaulineskeuken.nl en vervolgens bij de dames van 2wmn.nl.
Ik wou hem al langer invullen en nu dan toch gedaan !! Maar ik heb voor de verandering mijn ouders dezelfde vragen toe gestuurd en die hebben hem ook ingevuld wat je hier kan lezen : 25 Foodvragen aan mijn ouders  Wat grappig is dat zonder we elkaars antwoorden wisten we toch op sommige vragen dezelfde antwoorden gegeven.

Wat is je favoriete ontbijt.
ik ben eigenlijk niet zo´n ontbijt eter, maar als ik dan toch ontbijt is het vaak met griekse yoghurt en fruit of lucky charms

Hoe drink je je koffie 
Ik drink alleen maar cappuccino of latte machiatto en dan vind ik het ook lekker als er een siroopje doorheen zit. Ja ik weet het geen echte koffie volgens koffie drinkers ;)

Soep of salade.
Oei... lastige ik ga denk ik toch voor salade ondanks ik in de winter gek op soep ben en dan met name pompoen soep of heel slecht unox stevige tomatensoep. Maar een geitenkaas salade of caesar salade gaat er eigenlijk altijd wel in.

Wat is je favoriete kookboek
Donna Hay !! amen to Donna Hay.
Ondanks dat ik (nog) maar 2 kookboeken van haar heb ben ik gek op haar stijl van foto's en recepten. Makkelijk snel en vers en geen moeilijke ingrediënten die je niet in een gewone supermarkt kan krijgen.

Nooit meer zoet of nooit meer hartig 
Nooit meer zoet. Ik ben toch meer van de kaasjes en chips.

Welke keuken(land) is jouw favoriet
Italie met stipt op nummer 1 en daarna komt toch wel de Aziatische keuken. Ik zoek nooit bewust recepten richting de Italiaanse of Aziatische kant maar kom er toch wel vaak onbewust op uit.

Wat is je favoriete food film
Ratatouille, dit was mijn eerste en laatste eigen gedownloade en gebrande dvd toen die tijd en ik was er dan ook meer dan trots op, maar geef toe wie vond het niet geweldig hoe een rat de perfecte maaltijd kon maken voor de gemene food proever en hem zo weer kon laten genieten van eten?.

Wat is je meest guilty pleasure 
Alles wat ik niet heb in het buitenland... Zodra ik in Nederland ben eet ik werkelijk waar alles wat ik normaal niet heb. Denk aan frikandellen , oude kaas , kroketten , unox soep etc.

Wie is je grootste inspiratie bron 
Mijn moeder, cliché he maar van mijn moeder ( en ook een beetje van mijn oma) heb ik het koken geleerd. Mijn moeder weigert zo ongeveer alles wat kant&klaar is in de keuken en tijdens verjaardagen hadden we altijd ´lopen buffet´ van alles wat mijn moeder zelf had gemaakt. Door haar heb ik geleerd de plezier in het koken van wat je allemaal zelf kan maken en hoe makkelijk dingen kunnen zijn en hoe leuk het is om die dingen te serveren aan familie en vrienden.

Wat zit er op je lievelings broodje
Carpaccio of een broodje caprese. Ik ben een aardig luxe kind wat dat betreft met brood alhoewel oude kaas er ook goed in gaat ;)

Thuis koken of uit eten gaan? 
Uit eten. Matias en ik gaan graag voor lunch of avond eten uit eten en ontdekken ook graag nieuwe tentjes om te eten. We genieten echt van het eten op een gezellige plek met gezellig gezelschap.

High end of Low profile 
Beide , ik vind het geweldig om in een High end restaurant te eten en elke keer weer verrast te worden met wat ze hebben gekookt en hoe ze op die combinaties komen en de aandacht die er aan je word geschonken.
Maar een Low profile restaurant hoe de dingen worden geserveerd met dezelfde soort passie en de gezelligheid in de kleinere tentjes is net zo leuk.

Wat is je lievelings restaurant 
Ik heb geen lievelings restaurant, ik heb plekken waar ik graag kom zoals doppio voor lunch , il lago van de herinneringen die ik er heb met onze vriendengroep en de pauw van de luxe gerechten.
Maar een favoriet heb ik tot nu toe nog niet.

Het lekkerste dat ik ooit heb gegeten 
Ik hoop dat het lekkerste wat ik ooit heb gegeten nog moet komen want zo blijf je je verheugen op gerechten ;) maar wat wel erg lekker was tot nu toe was mijn vlees bij het restaurant Gaucho´s in Londen, zulk zacht vlees alsof een engeltje op je tong pieste. mmm

Je favoriete cocktail 
Strawberry daquiri en een mojito zijn toch wel mijn meest gekozen cocktails.

Koffie met George Clooney of Heston Blumenthal 
Om te beginnen vind ik George Clooney verre weg van sexy sorry... Maar ik zou sowieso Heston Blumenthal kiezen om dat van wat ik van hem heb gezien tijdens masterchef Australie mij zo de ogen uit de kop deed kijken. Wat deze man allemaal kan koken en met wat ( moleculair koken doet hij voornamelijk) is echt amazing en ik zou dan ook wel graag wat van hem willen leren.

Wat mag niet ontbreken in jouw keuken 
Het gevoel en liefde voor wat je maakt, en met een snufje zout erbij maakt het helemaal af ;)

Mijn favoriete snack is 
Oeh lastig.... Ik hou van toastjes met kaasjes op een gezellige borrelavond maar ik ben ook net zo weg van een patatje oorlog met een frikandel speciaal na het uitgaan.

Wat zit op jouw pizza
Ik vond altijd dat ik een makkelijke was met mijn pizza topping alleen tot nu toe is mijn topping nog nooit op een normale pizza kaart te vinden.
Ik neem of wil altijd op mijn pizza : Mozzarella , rucola , pijnboompitjes , carpaccio of entrecote , artisjok en gorgonzola.

Mijn favoriete foodblog is 
Ik lees heel veel blogs op het gebied van food dus ik heb niet echt een favoriet maar wat wel standaard op mijn dagelijkse kijk lijstje staat is culy.nl en uitpaulineskeuken.nl

Het gekste wat ik ooit heb gegeten is 
De Uruguyaanse asado , ondanks dat die wel erg lekker is gooien ze er ook darmen en bloedworst op en ik heb het geprobeerd maar nee dankje ik ben gewoon tevreden met alleen een stukje vlees van de asado.
Wat staat er op jouw food bucket list. 
Een keer kunnen eten in een restaurant die minstens in de top 10 van beste restaurant ter wereld staat.

Ik kan niet leven zonder. 
Degene die mijn eten op eet en ervan geniet , Matias voornamelijk dus ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten