zaterdag 1 november 2014

Lauwwarme mie tonijn salade

Het recept van dit gerecht heb ik werkelijk wel 10 keer op de foto verspreid door mijn telefoon staan. Elke keer vraag ik aan mijn moeder of ze er een foto van wilt maken en naar mij toe wilt sturen omdat ik het weer niet kan terug vinden in de telefoon ( waarom schrijf je het recept dan ook niet op ?? blond )
Ik zou dit recept eigenlijk wel elke week willen maken en als het aan Matias ligt wel elke dag. Alleen is het zo jammer dat tonijn nou niet bepaald goedkoop is , dus houden we het gewoon bij af en toe en heel erg lekker.




Ingredienten ( voor 2 personen )

  • 1 limoen
  • 2 el cream sherry
  • 3 eetleples soja saus
  • 1 tonijn steak ( ca. 170 gram)
  • anderhalf cm gember
  • 1 teentje knoflook
  • 4 el roerbak olie
  • basilicum
  • 4 el gezouten cashew noten
  • 150gr eiermie
  • 1 zak rucola

maak de limoen schoon en rasp de schil grof. Leg de grof geraspte schil in een kommetje apart
Snijd de tonijn in blokjes.

Pers de limoen uit en doe in een (ander) kommetje : 1 eetlepel limoensap met 1 eetlepel sherry en 1 eetlepel sojasaus en laat je in blokjes gesneden tonijn hier in marineren.

Snijd de gember dun , Doe de gember en knoflook in een knoflookpers en pers het uit in het kommetje met de limoen rasp, voeg 1 eetlepel limoensap , 1 eetlepel sherry , 1 eetlepel sojasaus en 3 eetlepels (roerbak)olie toe. Dit is je dressing voor later
Snijd de basilicum fijn

Rooster je cashewnoten licht in een droge koekenpan.

Hierna zet je een pan water op het vuur en kook je de mie volgens gebruiken aanwijzing.
Terwijl je mie kookt bak je je tonijn ongeveer in 3 minuten gaar.

Doe in een grote kom de mie en schep de dressing , cashewnoten , tonijn en de basilicum blaadjes erdoor heen

Verdeel de rucola  over de borden en schep de mie salade eroverheen.


Enjoy je heerlijke tonijn mie salade!

1 opmerking:

  1. Wel verantwoord gevangen tonijn gebruiken hoor!!!
    Mooie foto's trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen