woensdag 26 november 2014

Ik geniet van ...

Ken je die heerlijke geur nadat het keihard heeft geplensd en de zon komt door de wolken heen en je ruikt het bos ... de regen die is gevallen?
De meest simpele dingen kunnen je even tot stil staan brengen en al is het maar 20 seconden en laten genieten.


Mijn moeder zei altijd dat ik de zonnetjes achter de bergen moest zien als ik soms even een dipje had. De zon schijnt altijd achter de bergen en ik leerde altijd de zonnetjes in de dag te zien. 
En ja eigenlijk als je het je zo bedenkt is er eigenlijk altijd wel iets in je dag wat een zonnetje was, misschien op eerste gezicht merk je dat niet maar bedenk je eens op het einde van de avond wat er nou die dag was wat je even deed lachen , even genieten!
Ik deel graag met jou mijn geniet momenten en wie weet heb jij wel net zo´n moment gehad vandaag !!.
een pakket van thuis ontvangen blijft altijd leuk
  • Een net gewassen en fris opgemaakt bed
Ik hou maar dan ook echt houden van een fris schoon opgemaakt bed.
Ik moet zelfs toegeven dat ik soms op het weerbericht kijk of de voorspellingen goed zijn zodat ik in de ochtend het beddengoed kan wassen en direct de hele dag buiten kan hangen. Want ondanks dat in de koude maanden het beddengoed dat warm uit de droger komt ook heerlijk is , is het nog heerlijker als je beddengoed de hele dag buiten heeft gehangen en s´avonds zo lekker fris ruikt.
  • Broodjes die net uit de oven komen
Of dat nou thuis is of in de winkel , zodra de broodjes nog warm aanvoelen en die heerlijke geur die eraf komt. Het is bijna alsof het een soort verkoop strategie is want echt zodra ik de stokbrood ruik in de supermarkt en hij voelt nog warm aan gaat die geheid mee naar huis.
  • Spontaan iets doen met je vrienden of familie
Ik weet nog toen Matias met FC Emmen naar Turkije was mijn ouders ineens voor de deur stonden en me mee uit eten namen bij Il Lago , gewoon omdat ik alleen thuis was en het gezellig was. Of dat afgelopen zomer onze lieve vriendengroep een barbecue bij mijn ouders thuis had georganiseerd als verrassing voor ons. Ik blijf het elke keer weer zo leuk en lief vinden als mensen iets spontaans voor je doen of het nou iets kleins of groots is. Het doet je echt beseffen hoe geluk je met mensen hebt
  • Matias die Rocco uitlaat of spontaan kookt voor mij
Ik ben degene die altijd alle rondjes met Rocco loopt maar Matias loopt vaak de middag en altijd de avond met mij mee, maar soms als Matias ziet dat ik of me niet zo fit voel of echt geen zin heb zegt die schat blijf jij maar lekker thuis ik doe het rondje met Rocco wel. En zo is hij ook met koken. Hij kan soms ineens uit het niets zeggen vanavond kook ik voor je en dan mag ik ook echt niet in de buurt van de keuken komen !! of hij brengt een kop thee met yoghurt in de ochtend zomaar .... elke keer is het weer heel lief en geniet ik van het spontane van hem.
  • Verse bloemen in huis of nieuwe geurkaarsjes
Een heerlijke geur in huis , ik hou ervan en zodra we bloemen hebben gekocht ( voornamelijk lelies mijn favoriet ) of een nieuwe geurkaars hebben en die ruik je zodra je thuis komt ... aaahhh echt heerlijk !!
  • Een knuffel van Rocco
Haha een hele makkelijke maar Rocco is een hele slechte knuffelhond , of nouja slechte hij is eigenlijk een dikke teddybeer en hij denkt ook meer dat hij bovenop je kan zitten i.p.v. naast je zo lief vind hij je , maar zodra je echt met hem probeert te knuffelen dan wilt hij met je gaan spelen en gaat hij druk bewegen zodat je geheid een kopstoot of dergelijk krijgt. Maar juist als je op de bank zit of op bed kan Rocco ineens uit het niets bij je komen zitten of bovenop je en echt als een klein knuffeltje tegen je aan komen liggen en dan geniet ik echt van hem. En het grappige is dan als je ophoud met knuffelen gaat hij je aantikken met z´n poot zo van joehoe je mag niet stoppen hoor!!
Zoals ik al zei ... het liefst ligt hij gewoon bovenop je
om te knuffelen.

  • Donder en regen buiten en warm binnen zitten
Het klinkt misschien gek maar ik vind het zo heerlijk als het buiten stormt en dan het liefste met veel onweer en dat ik dan binnen op de bank zit , lekker sloffen aan op de bank , kaarsjes aan en met een kop thee en een goede film op tv. Of zelfs als je s´avonds diep onder je dekbed ligt en het dondert buiten heeeerlijk !!

wie geniet nou niet van knuffelen met puppy's 



Vertel ... wat is jouw geniet moment?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten