zaterdag 15 november 2014

Adios , adieu , bye , doei

Afscheid nemen.
Word zoiets ooit makkelijker met hoe vaker je het doet? 

Ik vind afscheid gewoon altijd stom , of ik het nou 10 keer per jaar doe of 2 keer per jaar.
Het feit dat ik of de ander weer vertrekt en er weer een oceaan en vliegtuig afstand tussen ons zit is stom.
Ik vind dan op zo'n moment ondanks dat ik een heel gelukkig leven heb het gewoon stom wat wij doen en dat het niet eerlijk is.

Maar hoe apart is het eigenlijk als je erover nadenkt.
Toen ik in Nederland woonde zag in mijn ouders vrij weinig , nouja vrij weinig ik zag ze niet elke week en ik appte ook niet elke dag met ze.
Maar dat ze op 20 minuten afstand woonde was dat je altijd een soort gerust gevoel had. Als je wou stapte je in de auto of zelfs op de fiets en je was er zo.
Je leeft in dezelfde wereld dus voelt het alsof je ook altijd samen bent.

En nu wonen we met een oceaan tussen ons in en appen we de hele dag door en heb ik meer contact dan ever met ze maar toch is elk afscheid het stomste wat ik vind.( ohhh wat ben ik toch een zeurpiet , over pieten gesproken vandaag de dag van de intocht van sinterklaas !! )

Kort samengevat ik heb net mijn ouders weer uitgezwaaid met een traan maar ook met de fijne gedachte hoe fijn ik het heb gehad met ze deze week . Wat een geluk dat ik dit heb kunnen doen met ze!!

Wat vind jij moeilijk bij afscheid nemen ?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten