zondag 23 november 2014

Take away in my days


Maandag



Jeeeh ik was weer thuis sinds gisteren van mijn 10 dagen vakantie in Costa Rica

We wokte wat groente in de middag als lunch alleen deden we dat in een gewone pan omdat we geen wokpan hadden. Vervolgens hadden Matias zijn ouders in de middag als verrassing een wokpan voor ons gekocht lieffffff!!

We besloten in de avond zelf sushi te maken en dit keer ook uitgebreider dan alleen de gewone sushi. We maakte ook sushi met tempura garnalen en gefrituurde tonijn rol te maken en die waren erg goed geslaagd !! Mijn favoriet!

Dinsdag

Rocco mocht ik met een bezeepte mond uit de douche halen. Op een of andere manier eet of likt hij graag zeep als het binnen zijn bereik ligt.... Gek beest

Cappuccino met koekkruiden mmmm

Haha deze kreeg ik op de app nadat ik vertelde dat ik in de net wit gewassen was iets knal roods zag liggen

Over rood gesproken, ik heb mijn 'angst' om opvallende lipstick te dragen wat meer overwonnen en vind het steeds leuker om te dragen! dit was mijn net nieuw gekochte Mac lipstick in de kleur diva. Hoe vinden jullie het ? ;)

Dinsdag is ook de welbekende 25% korting op al fruit en groente dag dus slaan we altijd flink in. Bij het uitpakken is het altijd teamwork tussen Matias en mij en zoals je nu ziet dacht Rocco ook mee te doen

Woensdag

Yeahhh !! Matias moest vannochtend naar de kliniek en mocht eindelijk de mitella af en z'n arm mocht nu los!. Hij mag het weer gaan bewegen en langzamerhand trainingen gaan doen voor zijn arm

We gingen woensdag op weg naar de berg monserrate waar je met een kabelbaan naar boven gaat en uitzicht hebt op heel Bogota.
Tijdens de autorit dronk ik deze ice tea van witte thee met mangosteen, erg lekker en de flesjes zijn van glas en bewaar ik altijd om leuke DIY mee te doen ( zoals eigen dressing flesjes , vaasjes etc ervan maken)

Het was net alsof we in Zwitserland waren met dit soort huizen

En ik kon zelfs op de lama als ik het had gewild !!

Zie je rechts midden van de berg die 2 kleine stipjes ? Dat was de kabelbaan die ons naar boven ging brengen

Aaaaahh die kabelbaan ging wel erg stijl omhoog en het kletterde van de regen op het moment dat we naar boven gingen plus dikke mist. Het was alsof we verdwenen in de wolken

Maar toen de regen en de bewolking aardig waren verdwenen na een half uurtje hadden we nog best leuk uitzicht !!

Night night terwijl er GTA word gespeeld ( zoals je ziet is Rocco ook weer helemaal kap vrij !! )

Donderdag

We gingen vandaag nog naar de hypermarket omdat mijn schoonouders wat spulletjes wouden kopen voordat ze weer terug naar Uruguay gingen. Alles is hier al volop in kerst sfeer wat best gezellig is !

Ja ik ben een klein kind met snoep ik weet het maar dit keer liet ik het alleen aan Matias zien en zei hij kom we nemen de zak mee. Wat we dus hadden was een soort van fastfood menu van snoep : hamburgers, frietjes , cola , pizza en een hotdog !

Ik kocht een ananas appel in de hypermarket maar tot mijn teleurstelling was die helemaal niet leuk gekleurd van binnen... En qua smaak was het of een onrijpe ananas of een appel haha

Waar is Jones !! Zoek hem in de printershop

Vrijdag

Het ochtend rondje met Rocco. Ze hebben net het hele park weer gemaaid en nieuwe grond ligt er dus heb Rocco leuk door die bulten zand en gras laten rennen :D heerlijk voor hem weer vrij te zijn zonder kap
Ik had gisteren appeltaart gemaakt en bij zuid Amerikanen word er zoet ontbeten dus toen ik de slaapkamer uit kwam in de ochtend hadden mijn schoonouders al ontbeten met taart haha toch best gek zo'n ontbijt voor ons als Nederlander.

We gingen op weg naar het vliegveld want mijn schoonouders gingen vandaag weer terug naar Montevideo

Check in en ready to go !

Eenmaal mijn schoonouders uitgezwaaid aten Matias en ik nog wat op het vliegveld. Voor Matias de pannecook gevuld met vlees en voor mij de pita caprese. Matias had trouwens een super lekkere smoothie erbij van lychee en guanabana, het is dat er in Nederland geen guanabana is voor zover ik weet anders had ik hem online gezet de smoothie om zelf te maken

Op Matias wachten terwijl hij snel redbull haalt , we hebben vandaag de hele dag heen en weer gereden dus hadden we even een opkikkertje nodig ;) (eerst vliegveld toen dermatoloog met lang wachten en toen file file file file )

Ik had ook geen zin meer om te koken en Matias was ook best tevreden met stokbroodjes , tortilla chips en dips.

Zaterdag

Terwijl Matias naar training ging was ik vanaf dat moment ( 06:45!!!) aan het schoonmaken en het beddengoed etc wassen. Rocco maakte goed gebruik van het on opgemaakte bed.....

En NEE Rocco afblijven van die pantoffels .... Zucht ze zijn echt nergens veilig.

In de regen op weg wat dingen regelen , hier drupte het nog maar een beetje maar 2 minuten later plensde en onweerde het zo erg !! Zelfs toen we terug naar huis liepen zagen we terwijl we door het park liepen aan de overkant de bliksem inslaan , ja i admit it we liepen toen echt wel wat sneller als normaal haha.

In de supermarkt hadden ze deze m&ms versies ( geïmporteerd uit Amerika vast speciale edities voor kerst) de pretzel m&ms gingen mee naar huis yumyum

Lekkere biefstuk met gorgonzola parmaham saus ( recept volgt nog ;) )

En als toetje ? Marshmellow roosteren boven de kaars en vervolgens met nutella eten ( shame on us wat een calorieën )

Laatste rondje met het hondje , s'avonds spelen we altijd met de bal omdat het dan gewoon rustiger is in het park en Rocco beter weet de aandacht op ons te houden ;)

Zondag

We begonnen de ochtend met een smoothie van guanabana met lychee en Griekse yoghurt met pithaya en cranberry's 💪

Het was weer zondag dus dat betekend dat de ene weghelft weer auto vrij is tot 14:00. We hadden met Rocco de hele weg gelopen ( tot waar de auto's weer mochten rijden) en het was ook nog super lekker weer dus genieten! En ook leuk dat er echt ontzettend veel mensen met honden liepen.

We konden ook nog een dansje wagen als we wouden. Toch best leuk dat dit elke zondag is want zo komen er veel meer mensen hun huis uit en kom je in beweging

Even bijtanken voor Rocco want met  zo'n stuk lopen in de zon is water toch best lekker voor hem ;)

Dikke k*t , de nieuwe Weegschaal die ik van mijn moeder had gekregen heeft boven ons kleine oventje gelegen en zoals je ziet de hele onderkant is 'misvormd' .... Matias heeft nu de hele onderkant eraf gehaald en tot nu toe doet hij het nog wel gelukkig

Tijdens het eten weet iemand goed hoe die het in de gaten moet houden of er niet een stukje valt ...

Ik had zelf pizza gemaakt en vandaag was de beste tot nu toe !! Ik kan echt zo blij als een kind zijn als iets helemaal goed gaat met het koken

Tot volgende week !!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten