woensdag 19 november 2014

De jeugdsentiment tag


Ik vind het altijd leuk om bij andere bloggers ingevulde tags te lezen. Dit zijn vragenlijsten die werkelijk over van alles kunnen gaan, van make-up tot aan eten tot aan herinneringen aan toe en eigenlijk tag je dan een andere blogger die hem ook moet invullen.
Ik was zelf dus op zoek gegaan naar leuke tags ( zoals je bij de vorige gewoon nederlands tag ook kon lezen) en kwam alweer via via op teamconfetti.nl op de jeugdsentiment tag. Hoe leuk want wie krijg er nou geen glimlach als je aan de typische dingen van vroeger denkt. Dingen die hip and happening waren in jouw tijd en ooohjaaa remember ??

ik heb de tag overgenomen en ingevuld. Lets get started met mijn jeugdsentiment tag!!




Favoriete kinderfilm
Poeh lastige hoor om mee te beginnen. Ik heb zoveel films gezien van Disney en elke vond ik wel leuk , dus ik heb niet echt een favoriet.
Pocahontas heeft wel een speciaal plekje in mijn hart want op mijn 6e verjaardag die ik vierde in Florida met onze familie kreeg ik een echte Amerikaanse zoete Pocahontas taart en heb ik zelfs nog jaren het beeldje van Pocahontas en haar ´prins´ bewaard die op de taart zat.


Meest enge film vroeger
ik vond vroeger The witches echt eng , hoe ze het jongetje in een muis veranderen en hoe ze op hem probeerde te staan en hoe de ´opper´ heks van dame tot echt onwijze enge heks veranderde brrrr.. nee not my cup of tea in die tijd.
En Jeepers creepers was een van mijn eerste horror films die ik zag en ik weet nog dat mijn oudste broer Koen een mega poster ervan op z´n slaapkamer had hangen. Hoe de jongen op het einde hing en dat de jeepers creepers door zijn holle ogen heen keek zal ik nooit vergeten.
Favoriete televisie serie
Toen ik jonger was was mijn favoriete televisie serie zonder twijfel ik mik lore land , moffel en piertje !! dat we altijd op school keken en Alfred jodocus ( toch grappig dat later je pas ziet hoeveel volwassenheid er eigenlijk in Alfred j.kwak zat zo onder andere Dolfje die gebaseerd bleek te zijn op Adolf Hitler) , toen ik ouder werd was dat natuurlijk goede tijden slechte tijden en...... Spel zonder grenzen, Kennen jullie spel zonder grenzen?. Spel zonder grenzen was een competitie tussen Europese landen met echt de meest grappige spellen die ze onderling moesten spelen, zo is het eerste spel die in mij opkomt dat je in tweetal speelde tegen anderen en 1 verkleed als kok en ander als een kip of dergelijke en de kok moest horizontaal over de glijbaan lopen terwijl de andere die gekleed als kip waren bijvoorbeeld de koks van de glijbaan moesten omver glijden. Ik heb denk ik heel vaak gefantaseerd over het zelf mee doen aan spel zonder grenzen. Later als ik groot zou zijn .....





Favoriete boek
Poeh weer een lastige want ik kreeg echt ontzettend veel leesvoer van mijn moeder aangezien zij boeken vreet , ja echt vreet !! de eerste boeken die ik mij kan herinneren die ik als klein kind echt leuk vond zijn :  raad eens hoeveel ik van je hou , de mooiste vis van de zee , wie heeft er op mijn kop gepoept, de kinderen van de grote beer en Iris en Michiel geschreven door Carry Slee.
De kinderen van de grote beer is een reeks van 8 boeken in totaal omdat het van de kleuterklas tot groep 8 gaat over 5 kinderen ; Lisa , Daan , Kim , Quilfort en Frank en hun schooljaar. Zo leuk hoe elk jaar ze ouder werden en echt typische school dingen meemaakte waar je jezelf helemaal in kon vinden, echt als je mij nu dingen erover vraagt weet ik nog steeds een heleboel van de verhalen van hun. Mijn latere boeken die ik las waren het meest geschreven door Carry Slee zoals Spijt! , pijnstillers , afblijven. Wel de meest bekende ´oudere´ boeken van Carry Slee.

Favoriete nummer van een boy of girl band
Ha ik was op de basisschool en dan praten we over de kleuterklas tijd echt groot fan van spice girls , ik had zelfs een naveltruitje van de spice girls en op school in de pauzes werd er altijd diep gediscussieerd wie wie mocht zijn van de spice girls en wie had wie als vriendje van de backstreet boys. Dus mijn favoriete nummer van een girlband zou zijn Wannabe van spice girls.
Later werd ik meer fan van Five en Blue en had ik ook zo mijn crash op de bandleden en was You make me wanna van Blue en got the feelin´ van five mijn favoriete nummers toen ik wat ouder was


Favoriete fashion item
Het spijkerjasje! ik was en ben nog steeds gek op jasjes , blazers etc en in de 2e klas had ik voor mijn gedachte een onwijs gave spijkerjasje met zo´n gebleekte groenige look ( ja hoe leg je dat uit gebleekt maar niet wit maar beetje groenig gebleekt) en in de vorm van een soort adelaar op de achterkant gebleekt.

Favoriete snoep
Oeh als ik nu al gek ben op snoep moet je nagaan hoe gek ik vroeger wel niet op snoep was. We gingen dan met ons zakgeld naar de Primera om daar snoep te kopen en soms had ik dan net genoeg om te kunnen scheppen bij de Primera maar vaak was het van die snoepjes die 50 cent per stuk kostte ipv schep snoep. Mijn echte favoriete waren de snoep baby flesje die je in de poeder moest dippen , de snoep ring ,de snoep spray in alle smaken en jawbreakersEn vroeger met schoolreisjes koos ik altijd een 3-pack fruitella uit om mee te nemen mmmm
Tv reclame
De kerst reclame van Coca cola waarin de kerst trein met de kerstman aankomt in een dorpje met allemaal lichtjes absoluut!! ultiem kerst gevoel zodra deze reclame op tv komt weet je dat kerst er bijna aankomt. en de reclame is nog steeds sinds 1996!!! op tv, ik heb voor mijn gevoel zelfs de reclame zien opgenomen worden toen wij in Amerika waren, maar dit kan ook gewoon een leuk bedachte kindergedachte zijn dat ik het wel cool vond om dat te zeggen haha dus dat weet ik niet meer zeker.


Favoriete nummer
Ik heb niet echt een favoriete nummer maar bepaalde nummers doen mij wel aan bepaalde periodes denken . Zo doet Dancehall queen en Don omar mij bijvoorbeeld direct denken aan de begin periode van uitgaan in de r&b zaal van Zevenhuizen. Op het moment van uitgaan begon je ( ik tenminste) meer op de muziek te letten. Ook hadden we een tijd op de middelbare school dat we een mp3 speler om onze nek hadden hangen en elke pauze elkaars muziek luisterden.


Favoriete fashion merk
Toen ik een beetje om merken begon te denken was dat begin middelbare schooltijd en in mijn tijd (2003) was GSUS in mijn ogen echt het mode merk, Ik heb na lang zeuren en smeken een GSUS vest gekregen een mooie witte met rode ritsen het welbekende GSUS logo groot op de achterkant ook in het rood( waar ik trouwens een week later chocomelk overheen kreeg op school) Ook was My god! jeans samen met indian rose de jeans die je moest hebben in mijn middelbare schooltijd , ik heb zelfs een my god jeans van mijn lieve vriendinnetje Sophie later gekregen waar ik heel trots op was ;)


wat is voor jou echt typisch jeugdsentiment? Zit er wat tussen wat jij ook herkent?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten