woensdag 5 november 2014

Ik heb een angst.

Ik stap om 11:00 uur Nederlandse tijd het vliegtuig in op weg naar mijn ouders in Costa Rica.
ik ben super super enthousiast dat ik mijn ouders weer zie en het is dan misschien niet in Nederland maar we hebben wel een soort van vakantie samen en dat die mogelijkheid er is maakt mij heel gelukkig.
maar.......

Ik heb echt een onwijze verschrikkelijke erge hartaanval wekkende dramatische vliegangst gekregen met de loop van de jaren. Nouja vliegangst het is meer dat ik angst heb voor geen controle hebben over mijn leven en zodra ik in een vliegtuig zit voelt het alles behalve dat ik controle over mijn eigen leven heb.
ik heb heel wat gevlogen in mijn leven en ook niet altijd korte vluchten maar vluchten naar bijv. Indonesie  , Amerika , Uruguay , Egypte noem maar op.
En weet je ? vroeger vond ik vliegen helemaal niet erg maar nu.... ik ben er als de dood voor.
ik krijg minstens 2 week van te voren wel nachtmerries erover , mijn buik doet continue zeer , als ik buiten loop met Rocco blijf ik naar de lucht staren en naar de vliegtuigen die over vliegen, ik kijk telkens nu.nl of er niet iets op het nieuws is over vliegtuig ongelukken en ik check het weer continue van de dag dat ik moet vliegen, en ik voel alsof ik heeeeel veel moeten laten zien hoe blij ik met iemand ben of hoeveel ik van iemand hou.  en slapen in het vliegtuig kan ik onmogelijk want bij elke beweging grijp ik Matias zijn hand en knijp het fijn.( afgelopen zomer vlogen we business en hoe relaxed ik ook kon liggen ik sliep de gehele 14 uur durende vlucht niet) Wauw is het een soort van een fobie? ik denk het van wel bijna.
Ik snap het zelf ook niet waar die angst vandaan komt aangezien ik zo vaak heb gevlogen en ik wil ook nog zoveel landen ontdekken maar het is net alsof in mijn gedachten is gekomen hoe vaker ik goed vlieg hoe meer ik de kans heb dat het een keer mis gaat. En ze zeggen toch vaak dat als je kind bent je niet nadenkt over dingen die fout kunnen gaan of wat eng is maar zodra je ouder word wel, Nou dan is dat zeker het geval bij mij !!


Ik weet dat als ik naar huis wil moet ik nou eenmaal vliegen , en het is echt niet zo dat je mij het vliegtuig in moet slepen (nou..... ;) ) maar ik vind het gewoon niks , he-le-maal niks...
Ik wil dat de dag komt dat Matias werkt in Nederland of Europa en we met de auto heen en weer kunnen ook al weet ik dat de auto gevaarlijker is dan vliegen , ik ben zo opgelucht als ik weet dat ik weer voor minstens 3 of meer niet hoef te vliegen en ik zeg iedere keer tegen Matias : next year we gonna live in Europa i dont wanna fly anymore every 4 months!!

In ieder geval om dit stukje wel wat leuker te maken ik ben vanaf morgen dus bij mijn ouders in Costa Rica voor 10 dagen en met hopelijk veel zon , gezelligheid ( cocktails ;) en veel kletsen etc.
Ik heb genoeg geschreven en opgeslagen voor de blog maar ik weet niet hoe het met wifi is daar dus Sorry!!! als ik niet elke dag de blog kan updaten maar dat krijgen jullie dubbel en dwars terug dan na de vakantie.

Lots of love.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten